Søgning på: fysik a stx. Resultater: 19781 til 19800 af 154719
  • TYSK B - HVORDAN?

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg er i den "heldige" situation at jeg skal op i tysk b fortsættersprog (stx) - men jeg har ingen ide om, HVAD man skal med den her tekst man har trukket og hvordan det foregår .. Er der ikke nogen der kan hjælpe? Har trukket i dag kl 8 og skal så op i morgen
  • Starte forfra

    Forumindlæg
    Jeg går på stx og har fundet ud af jeg vil meget hellere gå på hhx, og jeg er villig til at starte året forfra, men jeg vil bare vide om de dømmer mig ud fra min gennemsnit på folkeskolen eller gym.
  • Oprykning

    Forumindlæg
    Hej Hjælp hjælp Går stx buisness 2 årig ved at afslutte 1 år ....hvilke karakter skal jeg se på i forbindelse med oprykning og gennemsnittet 2 har mistet overblikket og super nervøs håber I kan hjælpe
  • NV eksamen? Hvordan?? :)

    Forumindlæg
    Hej allesammen! I stx 1.g skal vi afslutte NV med en eksamen. Men kan I fortælle mig lidt om hvordan det hele egentlig foregår? Er det mundtlig eller skriftligt? Begge dele? Er der nogen som har været oppe til denne eksamen, som kan fortælle mig lidt om hvordan det egentlig foregår?? :)
  • Totalt forvirrende….

    Forumindlæg
    Hey jeg går i 10 klasse og har søgt ind på stx her til efter sommerferien. Men jeg forstår ikke helt kender to som allerede har fået svar fra henholdsvis hhx og htx hvordan kan det være at det går så hurtigt?
  • Eksamensfilm i mediefag - Gode idéer?

    Forumindlæg
    Hej, Vi skal i gang med at lave eksamensfilm i Mediefag C (STX). Er der nogen der har nogen gode idéer til hvad man kunne lave en film om, eller evt. selv have erfaringer med hvad der fungerer, og hvad der ikke fungerer så godt? Det kunne være en stor hjælp! I er også meget velkomne til at link...
  • Pensum

    Forumindlæg
    Hej. Jeg overvejer at skifte gymnasium mellem 1.g og 2.g. Selvfølgelig samme type gymnasium (STX), men bare på en anden skole. Jeg vil derfor spørger om gymnasiumerne følger samme pensum? Jeg vil nødigt komme bagud.
  • Vurdering - Engelsk eksamen

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er lidt i tvivl om hvor godt det er gået. Jeg ville derfor værdsætte, hvis I gider at læse opgaven igennem, og sige hvilken karakter, I tror jeg vil få. Eksamen er engelsk B Jeg går i 2.g STX
  • Angående eksamenssæt 22.maj opgave 3c

    Forumindlæg
    Hej er der nogen der kan hjælpe med opgave 3c) i følgende eksamenssæt fra 22. maj 2014 http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/Opgavesaet-for-stx
  • Årsprøve dansk skriftlig 2014

    Forumindlæg
    Hej alle :-) Som overskriften indikerer, skal jeg i morgen til årsprøve i skriftlig dansk. (STX) Jeg vil i den forbindelse høre om der er nogen, som har eksamenssættet for maj 2014, eller fortælle hvad kronikken hed. Håber der er en hjælpende hånd. På forhånd mange tak
  • HJÆLP TIL VURDERING AF STIL

    Forumindlæg
    Jeg ville høre om der var en der ville hjælpe mig med, at vurdere en dansk opgave? Opgaveformulering samt. opgaven vil blive vedhæftet i et dokument. Det drejer sig om en 2 års studerende stx'er. Håber der er en venlig sjæl derude.
  • Er terminsprøver vigtige?

    Forumindlæg
    Hej Da jeg er kommet ud i en lidt indviklet situation, og kan mulighvis ikke møde op til min matematik terminsprøve, ville jeg høre om det har et stor indflydelse på mine år på STX, eller kun indtil jeg skal op til matematik eksamen? Jeg går i 2.g forresten :)
  • SKEMA PÅ GYM?!?!?!

    Forumindlæg
    Hejjjjj :) Er der nogle som evt. kunne dele nogle gymnasie skemaer eller bare fortælle lidt om deres skema? (mest ift. hvornår man møder og går hjem igen men også ift. fagenes fordeling mm. ) Skal selv starte på stx her til sommer og vil gerne have lidt mere indblik i de typiske skemaer
  • Fravær

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Sker der noget hvis jeg ikke tager i skolen imorgen fordi jeg er syg? Mit fraværs procent er i pt. 6,60% for perioden og 2.90% for året Jeg går på stx og er igang med grundforløbet
  • Bange for ikke at komme ind på studie :(

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg vil rigtig gerne læse HA mat på CBS. I år blev kvotienten 8.4. Jeg fik 11.1 i gennemsnit på STX. Hvor stor tror I, at chancen er for at komme ind? Bør jeg søge kvote 2?
  • Impuls Teori

    Forumindlæg
    Jeg har skrevet et teoriafsnit og da jeg, med 3 rapporter tilbage, afslutter fysik i år tænkte jeg det ville være en god ide at få gjort et godt sidste indtryk. Er der nogen der kunne kigge på mit teoriafsnit, ikke nødvendigvis for at rette det, men for at komme med eventuelle forslag om hvad de...
  • SRPhjælp i kernefysik omkring Manhattan projektet

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har et spørgsmål til min SRP. Jeg har om kernefysik med henblik på atombomben og den forskning der tidligere forelå med Chadwick, Fermi, Frisch, Hahn, Strassmann, Joliot&Curie og Meitner. Jeg er dog fået et spørgsmål, hvori jeg skal redegøre for de immigerede tyskers forskers m...
  • Reduktion

    Forumindlæg
    Er dette rigtig løst? (a-b)2 * (a+b)2 a-b* a-b + a+b* a+b 4a 0b
  • Sandsynlighedsfelt med 2 hændelser...

    Forumindlæg
    I et sandsynlighedsfelt er givet to hændelser A og B. Det oplyses, at P(A)=2*P(B) og at P(AuB)=0,9Bestem P(A), nåra) P(AnB) = 0,3 b) A og B er uafhængigeHvordan løser jeg denne opgave? Håber I kan komme med hjælp!!!
  • Bestem en stamfunktion en brøk.

    Forumindlæg
    Hej, jeg har opgavet hvor jeg skal bestemme en stamfunktion til 9/4x 9/4 læses som en brøk. Synes ikke jeg kan finde nogle regneregler for det??