Søgning på: kemi eksamen 2010. Resultater: 19781 til 19800 af 48240
-
Noter på gym. ??
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er i den dejlige situation at jeg lige er begyndt på Handelsgymnasiet, og i den forbindelse er det med at tage noter og holde orden i sine ting, virkelig begyndt at blive vigtigt for mig! Nogle notater tager jeg på computeren og andre noterer jeg ned på papir og gemmer i ... -
Oxidation
ForumindlægHej :) Ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med oxidationstallet for dichromationen? gerne med lidt forklaring :) -
HTX Frederiksberg
ForumindlægHej Ville bare lige høre om nogen af jer går Frederiksberg HTX på Biokemi linjen (helst 3.g'erne)? Hvordan er lærerne og undervisningen? Er det nogle gode lærere osv? Fortæl en masse.. -
massevirkningsloven ?
ForumindlægJeg skal opskrive massevirkningsloven inkl ligevægtskonstanten for følgende 3 ligevægte: A) 1. 2 SO2 + O2 <---> 2SO3 2. 4 SO2 + 2 O2 <---> 4 SO3 3. 2 SO3 <-----> 2 SO2 + O2 Hvordan gør jeg det? B) Dernæst ønskes den matematiske sammenhæng mellem de 3 ligevæg... -
Letmetaller
ForumindlægHvor mange letmetaller findes der? -
AT Problemformulering - Hjælp med at vurdere? Hvilken er god? evt. forbedringer
Forumindlæg... -
Ligevægte: Ethanol - ethanal - eddikesyre
ForumindlægVed reaktionerne ethanol + NAD+ <-> ethanal + NADH + H+ ethanal + NAD+ + H2O <-> eddikesyre + NADH + H+ Er der tale om ligevægte. Hvis pH = 9, er det så muligt at regne den samlede ligevægtskonstant ud for bruttoreaktionen? Hvor kan jeg evt. finde de ligevægtskonstanter? -
Hvad kan jeg blive?
ForumindlægHejsa :) Nu har jeg tænkt mig at gå på STX jeg har valgt den naturvidenskabelige retning, og den indeholder: Biologi A, Matematik B (har tænkt mig at sætte den op til A nivea i 2g) og psykologi B. Men ved ikke rigtig hvad jeg kan vælge som uddannelse? Nogen der har nogle forslag? :) eller forslag... -
HJÆLP!!!
Forumindlæg1. Hvilke fysiske og kemiske egenskaber har stoffet ascorbinsyre? 2. Hvordan fremstiller man ascorbinsyre syntetisk? 3. Hvilke fødeemner indeholder ascorbinsyre? 4.Man anvender ascorbinsyre som tilsætningsstof til en lang række fødevarer. Hvorfor tilsætter man ascorbinsyre? 5. Hvad sker der, hvis... -
SRP - farvestoffer
ForumindlægHej, Jeg skal skrive om farvestoffer i SRP, herunder skal jeg analysere azofarvestoffet azorubin. og undersøge Labert Beers - lov. Spørgsmålet er, om nogen af jer har nogle gode noter eller opgaver omkring dette, som kan hjælpe mig igang? Især omkring azofarvestoffer? På forhånd tak! -
Stereokemi - laktose og laktase
ForumindlægHej! Jeg sidder midt i min SRP og skal nu til at redegøre kemisk for laktose og laktase. Jeg skal bl.a. komme ind på struktur, stereokemi og funktionelle grupper. Problemet er så bare lige at jeg ingen idé har om hvad stereokemi er og hverken google eller min vejleder har formået at hjælpe mig ... -
redoxreaktioner
ForumindlægHejEr der nogen der har lavet opgave 2.11 i kemi opgavebogen?Hvis der er, hvordan skal den løses?Jeg har afstemt reaktionsskemaet, men jeg kan ikke komme videre. Jeg synes den er meget svær.vh, mufti -
Musik på Gymnasiet?
ForumindlægJeg er imod, at faget musik kan tages på højniveau i gymnasiet. Jeg mener, at musik er i samme kategori som idræt og billedkunst. Disse er obligatorisk og kan så også tages på mellemniveau - det samme burde gælde for musik - hvad er forskellen? Jeg bliver bare irriteret over at se, mine klassekam... -
Utilfreds med karakter
ForumindlægDa jeg er meget utilfreds med en eksamenskarakter, som jeg fik d. 2. juni, vil jeg høre om, der overhovedet er chance for, at jeg kan gøre eksamen om? Jeg er klar over, at en eventuel klage skal indgives senest 14 dage efter eksaminen, men jeg søger ever alternativer til at få denne karakter lave... -
Gym Karaktersystem
ForumindlægHej.. jeg har været inde og kigge på mine indtil videre givne karakterer for afsluttede fag. Det som undrer mig er, at der f.eks. står billedetkunst..jeg fik 7(den nye) og den vægter 1,00, mens en 7 i skriftlig fysik b-niveau vægter 0,75? burde det ikke være omvendt. Desuden så ser det ud som om... -
Anklaget for eksamenssnyd
ForumindlægHej, Jeg i dag været til en eksamen uden hjælpemidler, hvor jeg efter har afleveret opgaven havde nogle notater fremme. Kan man blive anklaget for snyd selvom man ikke har? -
Karakter
ForumindlægHvis jeg nu fik 7 i årskarakteren skriftlig, bliver den så slettet fordi jeg har været oppe i skriftlig eksamen, eller vil de tælle begge karakterer med i gennemsnittet? -
Har et spørgsmål vedrørende årskarakter+eksamenskarakter.
ForumindlægMed hensyn til ens eksamensresultat har jeg et spørgsmål:Hvis man feks. har fået 6 til eksamen, men 9 i årskarakter.Hvad bliver selve eksamensresultatet så. Bliver det 7 eller 7,5..?? -
Privat undervisning
ForumindlægNogen der tilbyder noget privatundervisning i tysk? Skal til 2.g eksamen på næste mandag så jeg har bruge for nogen for lige at snakke lidt med... -
Gode råd?
Forumindlæghej jeg skal til fysik eksamen i morgen (9.kl.) nogen der har gode råd? eller nogen gode fif til at score et godt karakter ;)
