Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 19801 til 19820 af 158924
-
God skr. eksamen
ForumindlægHvad synes I om samfundsfagseksamen i dag (A-niveau)? Var det ikke nogle rigtigt gode og gennemarbejdede opgaver vi fik? Altså lige bortset fra fejlen med den manglende figur. Nogle der forstod hvordan man skulle aflæse ændringerne i figur 1 og 2 i c-opgaven? Jeg er sproglig og dum (åbenbart :)... -
Pleeeease hjælp mig, BEVIS
Forumindlæghåber nogen kan hjælpe mig. Redegør kort for det matematiske bevis? -
De logaritmiske formler - Komplet liste?
ForumindlægHej. Er der nogle der ved hvordan/hvor man kan finde et oversigt over alle de logaritmiske formler? -
Opgaver
ForumindlægHej Jeg skal snartt op til matematik færdighedsregning men jeg vil gerne øve mig lidt på forhånd. Er der nogen som kan sætte et link ind til en gammel matematik færdighed opgavesæt? Tak. Gerne en eksamensopgave. ( 9. klasse) -
PC???
ForumindlægHej folkens, jeg sidder her og skal til at købe en ny bærbar, da min tidligere bærbar svigtede. Jeg står mellem valget af MacBook Pro 13.3", Asus Zenbook eller en helt trejde som i mener er bedre. Computeren skal bruges til studiet dvs. at tastaturet samt styrken er relevant. Håber der sid... -
Udregn værdien af tal
ForumindlægBeregn værdien af de to udtryk, når a = 3,5 og b = 1,5. Jeg ved ærlig talt ingen ting om matematik så håber i kan hjælpe mig?? -
Eksamen 1g
Forumindlæg- Hvornår får man afvide om man skal op i musik eller samfundsfag her i 1g? - Og hvilke obligatoriske årsprøver er der i 1g? - Og hvor står en betydning har de egentlig for om man klarer sig godt eller dårligt efter gymnasiet? -
Diskret og kontinuert funktion som forklaring af SIR model
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive SRP og mangler hjælp... Jeg har om pest og har vedhæftet nogle bilag. Bilag 1 viser de reelle antal døde kumulerede, bilag 2 viser SIR modellen og bilag 3 er også min SIR model, blot hvor det ikke fungerer så godt. Min model benytter rimelig store tidsintervaller, og mi... -
rente
ForumindlægDet drejer sig om c) og d)? Jeg kan ikke se mig ud af det ? -
Rentesregning - Formler
ForumindlægHej SP! Jeg er helt forvirret omkring alle de forskellige formler der findes inden for rentesregning. Jeg ved virkelig ikke hvilke formler jeg skal bruge til at besvare disse 3 punkter: Søren Jensen startede en opsparing til en ny bil den 31/5 – 2012. Han indsatte 2.500 kr. i banken den ... -
Matematikpensum DTU i 1. og 2. semester ?
ForumindlægHej SP Jeg ved at alle, der starter på DTU skal igennem et 1-årig matematikkursus uanset. Mit spørgsmål er: Hvad er pensum på dette kursus ? På forhånd tak -
Bestem ændringen
ForumindlægHvordan løser jeg opgave b? Opg: https://imgur.com/a/EUJmRST -
Logistisk vækst
ForumindlægHej, jeg sidder lige nu og forbereder mig til eksamen i mundtlig matematik. Jeg kan blandt andet trække et spørgsmål om vækstmodeller og især logistisk vækst, men jeg kan ikke få beviset for dette til at give mening. Jeg arbejder efter sætning 8.7a i grundbog b til a (jeg har matematik som valgfa... -
Er denne linje et godt valg, hvis jeg gerne vil være revisor?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går i 9.klasse, og skal efter sommerferien i gymnasiet. Jeg vil meget gerne være revisor, så jeg har tænkt mig at vælge HHX, men er denne linje den rigtige at vælge. Følgende linje: Økonomisk orienterede studieretninger: International økonomi A - Virk. økonomi A Der er o... -
disposition
ForumindlægHej, tænkte om der var nogen der vil kigge på min disposition, tror der skal være mere om det gyldne snit Spørgsmål: Gør rede for løsning af andengradsligning Definér det gyldne snit og udled den eksakte værdi af tallet Φ Disposition: Andengradspolynomiets funktion, herunder grafen Bestemme... -
Differentialregning, noget om overskud, afsætning og maksimum
ForumindlægEn virksomhed producerer og sælger en vare til en fast pris på 1200 kr. pr. kubikmeter. Omsætningen R kan derfor beskrives: R(x) = 1200 x -- x ≥ 0 Omkostningerne C ved produktionen af varen er givet ved funktionen: C(x) 15x^2 - 1800x + 76500 a) Bestem overskuddet af varen kaldet P(x), når ... -
Beviser
ForumindlægHejJeg går i 1.g.Skal op til mundtlig matematik på tirsdag.Nogle som kan fortæller mig hvilke beviser man kan tage op i trigometri. -
Brøker med bogstaver
ForumindlægJeg er lige startet på Matematik på fjernundervisning, og kan SLET ikke huske hvordan man forkorter en brøk med bogstav? Jeg skal forkorte -
Reduser
Forumindlægsidder med en matematik opgave som jeg ikke kan finde ud af , er der nogen der venligst ville hjælpe mig lidt ? reduser:(2ab)² : (3a²b)² . ab svar??? -
Kan man sætte opgaver ind et sted?
ForumindlægKan man sætte opgaver ind et sted? Har nogle kronikker og matematik afleveringer jeg gerne vil dele med andre studerende.
