Søgning på: matematik fp10. Resultater: 19801 til 19820 af 31486
-
sandsynlighedsregning
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der kan hjælpe mig med disse som handler om binomialfordelt stokastisk variabel.1) en terning kaste 3 gange a) bestem sandsynligheden for at man 1,2,3 i denne rækkefølge.b) at man får 1,2,3 i en eller anden rækkefølge. og 2) ved en flervalgsprøve er der til hvert spør... -
Cirklens ligning
ForumindlægHey!!!!JEg har brug for hjælp til at få denne ligning:x^2+y^2-2x-10y+21=0til at være opbygget sådan:(x-a)^2+(y-b)^2=r^2MEn jeg ka ikke finde ud af det..Hjælp så er i søde! -
citere?
ForumindlægJeg har samfundsfag på højniveau og skal om nogle dage aflevere min første aflevering i dette fag. Jeg er så blevet lidt i tvivl om man skal citere, når man skriver sådan en opgave. Altså fx, når jeg skal sammenligne to bilag, skal man så bruge nogle citater fra disse bilag som man gør når man fo... -
andengradspolynomium
ForumindlægJeg kan ikke finde noget info i min matematikbog, omkring betydningen af C og B i følgende formel: f(x)=ax^2+bx+c. Jeg har allerede fundet info om A og D.Hvor kan jeg finde den manglende info? -
hvordan siger man: hun skubber hende hen til den og siger hun skal krybe ned i den???
Forumindlægja hvordan siger man det. hun skubber hende hen til den og siger til den at hun skal krybbe ned i den. -
Statistik
ForumindlægHey :) er 1.ger og sidder og laver en opgave om statistik. Men kan ikke finde ud af hvordan jeg skal finde middelværdien af dette, eller lave en sumkurve for den sags skyld.. hmm.... Har en idé om at jeg nok ike skal bruge det yderste data til noget, men mit problem er bare; jeg ved faktisk ikk... -
Mathcad vs Maple
ForumindlægHej Hvilket program er bedst, altså hvilket program har flest funktioner? Er det ikke mest Maple, der er brugt af ingeniørerne? På forhånd tak -
uendelig * 0
Forumindlæghvad sker der egentlig hvis man ganger uendelig eller -uendelig med 0? -
Vektorer
ForumindlægDer er givet et koordinatsystem med begyndelsespunkt O. To vektorer a og b er bestemt ved:a = (3,4) og b = (cos(t),sin(t)), t tilhører [0,2pi[Et punkt P er bestemt ved:(vektor)OP = a + 2bBestemt tallet t, således at afstanden fra punktet P til linjen med ligningen y = ½x + 6 er mindst mulig.-----... -
Ti-89 titanium
ForumindlægJeg skal til at bruge min Grafregner til at finde toppunkt og Støttepunkter og lign. men hvordan får jeg den til det?Alle forslag er velkommen.Jeg tror i øvrigt at det er en eller anden instilling for jeg kan godt finde den "knap" jeg skal trykke på men der sker absolut ingen ting!på fo... -
Differentialligning - øvelse???
ForumindlægHej! Jeg skal til prøve imorgen i differentialligninger. Så jeg ville bare lige høre om der var nogen der havde nogle gode øvelser. på forhånd tak! :D -
Lost
ForumindlægHej alle :-) Jeg går i 9'ende klasse, og har naturligvis haft fysik/kemi siden 7'ende klasse. Jeg har bare desværre lært absolut intet! Dette skyldes delvis mine horrible evner i dette fag, men også dårlig undervisning. Jeg skyder ikke skylden på nogen, jeg siger blot at vores undervisn... -
TI-83 plus (haster)
ForumindlægHejsa...Jeg har indstalleret TI-graph link, men når jeg prøver at få lommeregnerens skærm ind på computeren, ved at klikke "link" og derefter "get screen", når jeg gør dette åbnes et lille nyt vindue, hvori der står skrevet "Can't open communication port".Jeg håb... -
Nobelprisen
ForumindlægHej:O)Er der nogen af jer, der kan fortælle mig, hvorfor Nobelsfredspris uddeles i Norge, og de øvrige Nobelpriser uddeles i Sverige? Vi kan vel blive enige om, at Alfred Nobel var svensker ikke? Så hvorfor denne ene pris i Norge?Det er ikke noget der haster, det har bare undret mig en del...:o) -
At skrive kemisk reaktion i word/wordmat
ForumindlægHvordan skriver jeg en kemisk reaktion i word/wordmat? Altså hvor atomnummer mv. angives henholdsvis nedsunket og opløftet til højre og venstre for atomets initialer (se billede). Tak. -
Sjov ligning
ForumindlægEn af mine venner gav mig lige den her ligning og sagde "du løser den aldrig".. og det kan jeg sq heller ikke :-D Kan i hjælpe??? 9x-7i>3(3x-7u) find i i, u, x er reelle tal På forhånd tak :-D -
DNA opbygning og funktion
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og er i gang med SRP og har et enkelt spørgsmål. Jeg skal b.la. svare på følgende: "lav en gennemgang af DNA's opbygning og funktion. Giv forklaringer på, hvordan der opstår variationer i DNA's basesekvens mellem individer af samme art. Forklar desuden hvordan de... -
Cosinus og sinus!
ForumindlægHey..Ved ikke helt om jeg har helt tjek på Cosinus og sinus og skal til termin... min Bog kan ikke hjælpe, men her kommer så mit spørgsmål!ER der ikke noget med at sinus har sine steder i cirklen hvor den er positiv og negativ og det samme med Cosinus.. Men hvilken side er det????HVIS der er noge... -
Flygtninge - forandringer?
ForumindlægJeg overvejer at skrive noget om flygtninge, og det falder godt nok i spænd med ordet rejse. Men kan det dække ind under forandringer? Man kan jo sige, at flygtninge gerne flygter, fordi der er forandringer i det samfund/land, de lever i, og at deres tilværelse også forandrer sig, idet de flygter... -
Diverse spørgsmål til kemi
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig kemieksamen i næste uge på c-niveau, og er pt i gang med at læse op. I den forbindelse har jeg et par spørgsmål, som jeg håber at kunne få hjælp med. Der står i min bog (ISIS), at når når atomerne fra undergruppernedanner ioner kan de finde på at afgive fx 2 elek...
