Søgning på: fysik noter b. Resultater: 19861 til 19880 af 110438
-
Kemi haster
ForumindlægJeg forstår ikke opgaven, er der nogen, der vil oversætte? Consider an aqueous 1.00 mol kg-1 solution of Na3PO4, a compound with useful detergent properties. Calculate the boiling point of the solution assuming that: (a) it does not ionise at all in solution (b) the van't Hoff factor... -
Passive sentences
ForumindlægBelow are three passive sentences from the license agreement. 1. find our who in the agent in each of the three situations. 2. turn each passive sentence into an active sentence (making the agent the subject of the sentence) 3. analyse the active sentences. a. the software shall be returned to ... -
Hurtigt spørgsmål - HJÆLP aktiveringsenergi
ForumindlægHej SP Jeg sidder med en opgave, som gør at jeg ikke kan komme videre. Som det fremgår blev der noteret følgende til eksperimentet t/grader 15 25 25 45 55 k/10^-5 M^-1 * s^-1 7,7 9,7 12,3 15,6 18,3 b) Bestem aktiveringsenergien for henf... -
osmotisk tryk
Forumindlæget retanglet hus, 20m lang, 8 m bred og 3 m høj. temperaturen er den samme ude, som inde, T=12grader og 1atm. temperaturen stiger til 21grader. og her bliver det lidt kompliceret, da opgaven er stillet på engelsk, jeg citerer: a) if the air is allowed to escape, hat fraction will leak out? b)... -
Tysk mundtlig ekamen - Janö war mein freund
ForumindlægHej alle! Jeg er så uheldig at skulle til tysk eksamen og er virkelig skod til det. Jeg skal op til b-niveau eksamen med 24 timers forberedelse og har trukket teksten: Janö war mein freund af Wolfdietrich - fra Willi Fehse: Deutsche Erzähler der Gegenwart, Reclam 8262. Det kunne være virkelig fe... -
Kondensationsreaktion for dannelse af esteren
ForumindlægEr der en, der kan hjælpe med dette spg. Jeg har virkelig svært ved at forstå, hvad reaktionen skal indeholder og hvordan jeg skal løse opgaven. Opgaven lyder: a) Opskriv reaktionsskema (gerne med håndtegnede strukturformler på et papir, som i kopierer/fotograferer ind i opgaven) for konde... -
Novemberforfatningen
ForumindlægJeg forstår ikke dette: 1. Vælg et af følgende "problemer", og skriv det ind i et ark med problem – årsag – virkning – løsning: a. Kongen har ikke samme magt i hertugdømmerne som i resten af Danmark. b. Mindretallene i de tre hertugdømmer vil ikke være en del af D... -
Tysk stil - need help
ForumindlægHar desperat brug for hjælp til tysk stil.Er overhovedet ikke sikker på noget af det, men håber at der er nogen der kan give mig lidt råd eller rette nogle af de fejl der nok er der :)--------------Die Jungen Clique besteht von die fünf Jungen: Benni, Janosch, Kugli, Florian und Troy.Benni der di... -
Oversættelse
ForumindlægEn der vil være sød at rette den nederstående tekst. Det er både stavefejl og grammatik. Tak på forhånd :) Mick Jagger is 50th From our broadcast employee in London: Tomorrow will be the famous rock singer from Rolling Stone's 50 years. After a series of overwhelming successful concerts in U... -
Eng. ovsættelse!!
ForumindlægVille blive meget glad hvis nogen gad at lige se min oversættelse igennem:-) .."det er så fedt. det er som at være i en anden verden." Umiddelbart lyder det ganske tilforladeligt - hvem drømmer ikke en gang imellem om at være i en anden verden. Men det er desværre temmelig bekymrende, f... -
Engelsk - breV
Forumindlæghej.. nogle der vil tjekke det her igen, det er en del af et brev som skal sendes til min bror i USA i NY. vil helst undgå fejl.. på forhånd tak.About my friends. I have many friends, because I am famous around in different places, and therefore I know a lot of friends. Hmm.. I have not really fr... -
Udvidet tid/simpel tid?...rettelse...
ForumindlægUdvidet tid/simpel tid?\nhåber at der er nogen derude der lige gider at rette følgende sætninger....\n\nSkriv et (f) bagved det forkerte form af verbet:\n\n1. He (enjoyed(f)/was enjoying) a quiet meal when his wife turned up. \n2. She (washes/is washing(f)) her hair twice a week.\n3. Alex Smith (... -
Grammatik
ForumindlægHejsa!Har lige noget grammatik jeg er usikker på...Hvad er forkert i sætningen:"They want to control every little thing they do or not do" - skal man bare slette 'or not do', for at det bliver korrekt engelsk?Følgende sætninger har jeg oversat fra engelsk til dansk:1.(eng) She... -
Engelsk oversættelse :-(
ForumindlægKlokken 9.30 i går formiddags forsøgte en ung mand at vriste håndtasken fra en ældre dame, som kom gående på fortovet foran banken. Manden, der var på cykel, måtte dog opgive forsøget, takket være damens faste greb om tasken. Få minutter senere lykkedes det ham imidlertid at snuppe en taske fra e... -
Studieportalen?
ForumindlægHey. Lige et hurtigt spørgsmål; Er der en kæmpe forskel på Studieportalen og Studienet ? Er det ene bedre end det andet?! Vpigen -
60erne og 70erne
ForumindlægHej folkens! :DSidder lige og øver mig lidt på dansk op til årsprøven på tirsdag i mundtlig dansk.Jeg leder efter noget information om 60erne/70erne som er en af emnekredserne. Det ville være dejligt hvis nogen havde tid til at hjælpe med at finde noget...er gået totalt død.. jeg skal bruge noget... -
psykologi - pensum
ForumindlægJeg skal i gang med mdt-psykologi eksamen her på fredag, så ville høre hvor meget pensum egentlig er. Jeg spørger fordi jeg selv synes jeg mangler noget af det pensume jeg har fået udleveret på papiret..Giv en kort beskrivelse af jeres pensum f.eks. psykoanalyse freud - den analefase osv. behavi... -
Haster/hjæææælp. fejlsætninger
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med disse sætninger? Der er EN fejl i hver. The friends accused him to be a coward There is no doubt about that this new technology is going to be used. The house had been builded at a time when money was scarce and building materials were very expensive. She felt t... -
En mini biologi øvelse
ForumindlægHej..Håber der er nogen som lige hurtigt vil læse denne rapport igennem.. Det er min første biologi rapport, så er lidt i tvivl om det jeg har lavet er rigtigt.Biologi rapportHvile til arbejdeFormål:At eleven lærer at forstå blodkredsløbets funktion, samt at kunne forklare hvad der sker i blodkre... -
Ang. litteraturliste
ForumindlægEr som så mange andre ved at skrive min SSO. Men er kommet i tvivl om, der skal stå i litteraturlisten hvor mange sider de forskelige bøger er på, eller om det er nok med titel, forfatter(e), udgave, oplæg, årstal for udgivelsen og forlag?HilsenChristina
