Søgning på: hitlers tale. Resultater: 19881 til 19900 af 59860
-
integral
ForumindlægHej! Det er mange aar siden jeg har haft integralregning, og nu skal jeg pludselig bruge det igen, haaber der er nogle der kan hjaelpe mig med at faa genopfrisket det hele. Jeg skal integrere denne ligning fra minus uendelig til uendelig; A / 2 √(pi * d * t) * e-x2/4dt jeg har proevet l... -
bevis
Forumindlæghey.. har lidt svært ved at bevise disse to formeler: k = 2 × s2 × sinv/2 (Til beregning af korden i en keglestub) og v = (360° × b)/S2 (til beregning af v i en keglestub) nogen der kan hjælpe.. så i velkomne:D -
Samfundsfag.
ForumindlægHej :) jeg har et spørgsmål som jeg håber nogen af jer kan besvarer. Det lyder sådan her : Hvorfor trykker nationalbanken ikke bare flere penge når staten har underskud på handelsbalancen? Tak på forhånd. -
Bevis at 2*2=5
ForumindlægHey alle på studieportalen :D Prøv at bevise 2*2=5 (i får brug for jeres kravdratsætninger) lad A=4 B=5 C=6 Held og kykke :D -
Variable sammenhænge
ForumindlægHej Har lige en forholdsvis enkel opgave, men kan simpelthen ikke huske hvordan man gør: Bestem a udtrykt ved T T = (kvadratrod(3)/4) * a^2 Altså jeg skal isolere a - I må meget gerne beskrive hvordan i nåede frem til det :) På forhånd tak -
Hjælp til chi-i-anden-test
ForumindlægI forbindelse med min biologiaflevering har jeg haft problemer med at løse denne chi-i-anden-test. Kan nogle hjælpe mig? -
tangent til parabel
Forumindlægen der kan hjælpe med denne opgave. I et koordinatsystem er en parabel bestemt ved ligningen: y = x^2 - 2x + 9 jeg skal finde ligningen til tangenten der er parallel med linjen y=-1/2x på forhånd tak: -
Nogen som kan hjælpe
ForumindlægHej jeg kan ikke finde ud af opgave b -
eksamen i stx
Forumindlæghej folkens h vil bare lige spørge lidt ind til eksamen i 1g. Hvor stor er sandsynligheden at man ikke kommer i noget som helst i 1g, da jeg heller vil op i flag næste år og hvad menes der med at der offentliggøres af prøver uden udtræk og offentliggørelse af prøver før 27/5? håber i kan hjælpe -
simpel andengradsligning
Forumindlæghvad gør jeg ved x^2-3=6 x={-3,3) og det blive vel en parabel men hvordan gør jeg? skriver man bare y 1 2 3 4 5 6 x 1 2 3 4 5 6 og sætter det ind? håber på lidt hjælp :) -
Hjælp til rettelse
ForumindlægEr der ikke en der lige vil være sød og rette den her for mig PÅ dansk: Eso 7.4 1) Bettina forærede søsteren en ring. 2) Broderen forærede hun en plade. 3) Jeg regner med at sige gæsterne sandheden. 4) Direktøren skaffede sønnen et job i firmaet. 5) Datteren skaffede han en lejlighed. 6) En ve... -
vinkelret?
ForumindlægHej :D Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare, hvordan man kan vise, at hastighedsvektoren altid står vinkelret på stedvektoren? På forhånd, tak -
konformationelle form??
ForumindlægNogle der vil forklare havd den konformationelle form er? Tak!!!! -
WOW
ForumindlægHeeej Folkens Er der nogen af jer har har været til AT eksamen og i så fald kan fortælle hvad der blev lagt vægt på? og hvordan i struktureret jeres fremlæggelse i forhold til jeres metoder og emne? mvh en MEGET nervøs Pige -
13 skala vs 7 skala
ForumindlægHejsa Det er sådan at jeg og min ven kan vælge at tage valget mellem 13 skala og 7 skala.. Men vi kan ikke rigtig beslutte os for hvilken skala vi ønsker at bruge.. Har i nogle råd/erfaringer? Er det nemmere at dumpe på den gamle skala end den nye? Hilsen Sam -
Ellære
ForumindlægHej er der en der kan hjælpe mig med nedenstående spørgsmål? gør rede for energiomsætningen i et elektrisk kredsløb og effekten afsat i en elektrisk komponent, herunder nyttevirkning. Jeg kan ikke rigtigt finde ud af det. Er der en venlig sjæl der vil hjælpe? -
ligning
Forumindlæghej.. 12-(x^2-2x+2x-4) hvordan ganger man det ud ? -
Graf for polynomier
ForumindlægTegn graferne for de følgende polynomier i ét koordinatsystem: f(x)=5x^2+11,5x-14,4 og g(x)=-3^2+3 Nu da jeg ikke er særlig god til matematik, kan jeg slet ikke finde ud af at tegne grafer for de funktioner der.. Hvad skal jeg gøre? Hvordan afbilder jeg dem? -
respirations processen
ForumindlægHvordan ser den ud afstemt og ikke afstemt? Og nogle der kan forklare hvorfor den afstemmes som den gør så jeg forstår det :D -
2 geometri
ForumindlægHej igen Jeg håber også, at en af jer ville hjælpe mig med opg. 530, hvorfaf opgaveformulering lyder som følger: Teksten lyder som følger: Lad trekant ABC og trekant ABD være to trekanter med samme grundlinje, nemlig AB (se figur). Medianernes skæringspunkter i de to trekanter kaldes hhv. G o...
