Matematik

ligning

02. februar 2007 af karlmarx (Slettet)
hej..

12-(x^2-2x+2x-4)

hvordan ganger man det ud ?

Svar #1
02. februar 2007 af karlmarx (Slettet)

?

Brugbart svar (0)

Svar #2
02. februar 2007 af eightx2 (Slettet)

Hvad er der at gange ud?

Svar #3
02. februar 2007 af karlmarx (Slettet)

parentesen

Brugbart svar (0)

Svar #4
02. februar 2007 af -Zeta- (Slettet)

Her er ikke tale om en ligning, men derimod (sandsynligvis) et reduceringsstykke.

12 - (x^2 - 2x + 2x - 4)

Parentesen ganges ud med -1, da det er en minusparentes. Herved fås.

12 - x^2 + 2x - 2x + 4

Du reducerer og får

16 - x^2

Svar #5
02. februar 2007 af karlmarx (Slettet)

ja.. men her er så en ligning :

16+2x-7=x^2

?

Brugbart svar (0)

Svar #6
02. februar 2007 af RenePedersen (Slettet)

16+2x-7=x^2
<=>
-x^2+2x+16=0

Nu har du en andengradsligning, som du kan løse ved at finde determinanten ;)

Brugbart svar (0)

Svar #7
02. februar 2007 af -Zeta- (Slettet)

#5.
Orden leddene, så de står på formlen for en andengradsligning.

ax^2 + bx + c = 0

Og udregn den bagefter som en normal andengradsligning.

Skriv et svar til: ligning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.