Søgning på: matematik c hf 2018. Resultater: 19901 til 19920 af 86708
-
Ligning
ForumindlægJeg har en opgave, som jeg ikke kan finde ud og lave. På tur i centret' 1. rulleskøjter Positron: 799 kr Bravoblade': 999 kr X3: 1199 kr. Familien Syvertesen tager på tur til centret.. Sten er på udkig efter et par rulleskøjter. Han han 650 kr.med a: hvad er for... -
Hjælp til valg af uddannelse efter gymnasiet :)
ForumindlægHej Alle :) Jeg går i 2.g og er en dreng på 17. I mit andet gymnasieår har jeg lært meget om mig selv og dermed også meget om hvad jeg vil efter gymnasiet, men som så ofte har de mange svar bare hjulpet til endnu flere spørgsmål, og det er disse jeg håber I kan hjælpe mig med :) En af de ti... -
Kan man genkende en syre/base?
ForumindlægHar fået til opgave at genkede disse syre/baser og forklare hvorfor det er en syre/base. Hvordan gør jeg det? HF , Ca(OH)2 , LiOH , HCN Jeg ved at baser har et ledigt elektronpar, sålees at en binding til H+ kan ske. Men h... -
Differentialligninger
ForumindlægHej, hvordan finder jeg den løsning til differentialligningen: dy/dx=2y-3, hvis graf går gennem (x0,y0)=(ln(2),(-3/2)? -
Studenterhuen
ForumindlægSå er det vist ved at være tid til at opdatere:https://www.studieportalen.dk/services/guides/studenterhuen.phpHvem har forslag ??? Alt kan bruges ! -
Differentiering af y^x.
ForumindlægHej til alle. Jeg skal differentiere en funktion med to variable f(x,y)= yx. Jeg kan ikke finde nogen sætning eller nogen regel, der viser differentiering af denne funktion. Jeg kan heller ikke finde noget i min bog heller ikke på nettet. I Maple-software får jeg at f'x(x,y) =yx *log(y) og ... -
Ikke retvinklede trekanter (hurtigt svar søges)
ForumindlægHej Jeg ved på ingen måde hvad jeg skal gøre og håndter men er der nogen som kan hjælpe eller har evt et kompendium om ikke retvinklede trekanter - Fortæl hvad du ved om ikke retvinklede trekanter, fortæl bla. Om hvilke formler der kan benyttes på de ikke retvinklede trekanter. - Gennemfør be... -
Udregning af Ligning
ForumindlægKan nogen forklar denne ligning? :) 5x - 2 = 3x + 10 Giv venligst også en forklaring -
Spørgsmål til supplering
ForumindlægKære alle, Jeg skriver på vegne af min kæreste, som har behov for at supplere i fransk med det formål at møde det specifikke adgangskrav der forefindes ved mange humanistiske uddanelser på universiteterne i Danmark. Hun har netop fået sin studentereksamen, og er færdig med gymnasiet. Mit spørgsm... -
'formelsamling' differential mm
ForumindlægGodaften, Nu står jeg og skal op til terminsprøve og tænkte i den sammenhæng, at det bare ville være lykken med en slags 'formelsamling' med alle differentialreglerne mm. Så som at: f(x)=k, f'(x)=0 f(x)=ax, f'(x)=a osv osv. Men jeg kan simpelthen ikke finde nogen. -
Valgfag
ForumindlægEr der nogen, der ved hvor mange elever der minimum skal være før et valgfag oprettes på gymnasiet? -
Trække sin udd. tilbage?
ForumindlægGoddag.Har lige et enkelt spørgsmål. Hvis nu man søger ind på en teknisk skole, kan man så godt trække sig ud igen, hvis man senere finder ud, at man hellere vil et andet sted hen - fx. det almene gymnasium?Mvh.Tissi -
Små spørgsmål om vand
ForumindlægHejsa..Jeg har lige nogle spørgsmål, som det ville være superdejlig at få hjælp til, da jeg ikke selv kender svaret!1) Forklar Kvantemekanikken i forhold til vandmolekyled.2)overvej om molekyler kan kommunikere med hinanden? Hvis ja, hvordan?3) Forklar hvordan fem vandmolekyler vil binde sig samm... -
Statistik fra den virkelige verden
ForumindlægJeg ser på en række fejl i et telekommunikationsnet, som faktisk bliver talt op af noget netværksovervågningsudstyr. Jeg har brug for at se, om disse fejl fordeler sig jævnt, eller om de kommer i tidsmæssige peaks, f.eks. forårsaget af udstyrsfejl eller midlertidige problemer i nettet. Lad os... -
det her tager KUN 2 sekun..HASTER
ForumindlægEr der nogen, der gider at oversætte denne her nemme tekst til tysk?? I vil nemlig rede mig, hvis I ku det...Hvordan går det med at give karakter? jeg håber at det går godt.!!Wie geht es mit Zeugnis zu geben? ich hoffe es gut gehts...er det ikke sådan??ret lige plsssss... -
halveringstid og år der går
ForumindlægMassen af en klump af den radioaktive isotop Ni-63 er bestemt ved f(t) = 2e-0,007534 t hvor t er tiden (målt i år) og f( t ) er massen af klumpen (målt i gram) Bestem halveringstiden, og bestem, hvor mange år der går før massen af klumpen er 0,g g. -
Nogen der kan hjælpe?
ForumindlægHejsa.. Er der nogle som jeg forklare denne opgave En ret linje går gennem punkterne P(3,0) og Q(5,3). Bestem en forskrift for den funktion f(x), der har denne rette linje som graf. -
Uafhængihedstest/GOF
ForumindlægHej folkens kunne godt bruge lidt hjælp og vejledning til denne opgave, kan simpelthen ikke huske det. -
Studere Engelsk
ForumindlægEr det rigtigt at hvis man studerer engelsk på universitet, kam man for eksempel vælge at blive gymnasielærer eller kan man også uddanne sig til noget andet? Hvad med noget der hører til forretningsverden? -
fysik kursus, pensum?
ForumindlægHej med jerDet er sådan at jeg er kommet lidt i klemme... Jeg har valgt noget kursus på dtu, fysik på b niveau og det varer 3 uger.. men nogle der ved hvor stort pensum er? Ville det f.eks. være lige så stort som et helt år???!- Sam
