Søgning på: matematik eksamen 2009. Resultater: 19921 til 19940 af 61368
-
HJÆLP MIG, please!!!!
ForumindlægJeg er lige startet på gymnaiset i en hf klasse.. jeg ved ikke om det er godt for mig at gå på hf eller hhx, fordi jeg er ikke god til de naturvidenskabelig fag og hellere ikke matematik. På hf skal jeg op i mat og nf = bio, geo og kemo det første år, hvis jeg ikke består, går jeg ikke videre t... -
Noter søges (eksamen!): Tell me & Dont you hate having two heads?
ForumindlægSom det fremgår af overskriften mangler jeg noter til Zoë Sharps "Tell Me" & Christine Poulsens "Don't you hate having two heads?". En der ligger ind emed nogle noter som evt. vil dele? Det haster lidt :-( -
Ligning for en side og en højde i en trekant, Vejen til matematik A, Opgave 46, Side 45, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 46 En trekant har vinkelspidserne A( -2 , 3 ), B( 5 , 1 ) og C( 2 , 3 ) a) Bestem en ligning for siden a Jeg ville gerne have vedlagt en fil med en indscanning af opgaven, men det kan ikke lade sig gøre, beklager. Min løsning (pilen over vektortallet må man tænke sig til ) Vektor CB ... -
spørgsmål angående reglerne for at gange snittet
ForumindlægHej Jeg overvejer at søge ind på farmaci, hvor der er et adgangskrav som lyder, at man skal have et gennemsnit på 6,0 i fagene matematik A, fysik B og kemi B. Gælder det også for gennemsnittet af de 3 fag at man må gange det med 1,08, hvis man søger ind på uddannelsen inden 2 år eller er ens s... -
Toppunkt, Vejen til Matematik B2,Opgave 139, Side 160 (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægDer er givet en parabel ved forskriften: f(x) = -2x2 + ax - 2 a) Bestem ved hjælp af f´(x) konstanten a, så toppunktet ligger på y-aksen Mit forsøg på at bestemme konstanten a er: f´(x) = -4x + a -4x + a = 0 a = -4x , og -4x = 0 hvor x = 0 Således at ... -
hjælp til tysk lektier
Forumindlæghej jeg søger hjælp til tysk i hverdagene og til eksamen som er den 8 juni 2009 (det er en 24 timers) jeg giver 100.- i timen og bor i Århus -
eksamensspørgsmål
ForumindlægNogle som har lyst til at dele deres bud på besvarelserne til fysik A skriftlig eksamen 2009 HTX ? -
BIOLOGI HJÆLP
ForumindlægSkal op til biologi eksamen A niveau.. er der nogen som har været op i 2009 eller 2010, som kan sende deres sæt med svarene.. Så jeg kan se hvordan den fungere..?? -
MAT A HTX
ForumindlægHey Er der nogen der har svarene til "Skriftlig eksamen HTX Mat A 2009"? på forhånd tak -
Dansk emner
ForumindlægHey... er der nogle, der ved hvilke emner der blev skrevet om ved den skriftlige eksamen i dansk for HTX 2009?? -
Opgaver i procentregning | Matematik formelsamling
KompendieFor at blive endnu bedre til procentregning kan du øve dig med forskellige opgaver, der på den ene eller anden måde inkluderer procent.På denne side er der opstillet 10 forskellige procentregningsopgaver. (Løsninger nederst på siden) Omskriv decimaltallene 0,72, 1,48 og 0,16 til procent? 22 % a... -
Udregning
ForumindlægEfter reformen skal man udregne sit gennemsnit på en anden måde. Men hvad hvis man kommer op i et fag? Jeg har fransk B, og der får jeg to karakterer der hver gælder for 0,75 i gennemsnittet. Hvis jeg nu trækker fransk i år som mundtligt eksamen, gælder karaktererne så kun for 0,5, fordi der er 3... -
Årskarakterer og eksamenskarakterer i gymnasiet?
ForumindlægHej jeg har lige nogle spørgsmål ang års- og eksamenskaraktere i gymnasiet (jeg går på HHX). Bliver årskarakterene for de fag man ikke kommer op til eksamen, overført til eksamensbeviset? Og hvis jeg nu i årskarakter får 4 i matematik, men 10 til matematik eksamen, hvad vil er så stå på mit eks... -
Ligninger Opgave 15 s.43 Vejen til Matematik (Knud Erik Nielsen, Esper Fogh)
ForumindlægI en lavprisbutik koster 27 kg havregryn 18 kr mindre en 3 kg kaffe, og 1 kg kaffe koster 31 kr mere end 4 kg havregryn. a) Hvad koster 1 kg kaffe , og hvad koster 1 kg havregryn? -
Kan man dumpe i gymnasiet på baggrund af eksamener?
ForumindlægHej, jeg står i den situation hvor jeg frygter for at jeg ikke består min matematik eksamen. Hvis jeg skulle være så uheldigt og dette skulle ske, kan jeg så risikire ikke at få huen på? Jeg har pt. et snit på 7,5 ellers, og ser ikke nogen grund til at det skulle gå nedad. Håber i kan hjælpe -
Væksthastighed, Vejen til Matematik B2, Opgave 154, Side 161, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægEn stor Volvo og en mindre Folkevogn stiller op til hastighedsprøve. De to bilers tilbagelagte vej som funktion af tiden t i sekunder tænkes givet ved Volvo: s1 = 1,5 * t2 Folkevogn: s2 = 1,0 * t2 a) Bestem hver for af de to biler en forskrift for hastigheden v som fu... -
Statistik - Sumkurve, Matematik HF FÆLLESFAG, Opgave 1007, Side 293, (Ib Axelsen, Lis Bøttcher og Hans Jørgen Schrøder
ForumindlægOpgave 1007 Tegn en sumkurve for hver af de to fordelinger. Hvor stor en procentdel af den danske befolkning var over 50 år i 1989? Hvor stor en procentdel af den danske befolkning vil være over 50 år i 2020, hvis prognosen holder? I det vedhæftede dokument ses øverst opgaveteksten og facit... -
EKSAMEN: udledningen af radius og centrum ud fra formen: x^2 + y^2 - 2ax - 2by = 0
ForumindlægHej alle. Jeg sidder fast ved et eksamensspørgsmål på B som lyder: Redegør for cirklens ligning, herunder udledningen af radius og centrum ud fra formen: x^2 + y^2 - 2ax - 2by = 0 At redegøre for cirklens ligning kan jeg godt, men udledningen ud fra denne formel driller mig dog lidt. -
OPGAVER PÅ NETTET
ForumindlægHej, er der nogen der kender en side, hvor man kan finde nogle matematik opg. på gymnasie niveau (1g). Jeg kender kun matematikbogen.dk -
Fremtiden
ForumindlægTror i mon snittet vil stige i 2009?
