Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 19921 til 19940 af 27496
-
Kinesisk på C, vægt
ForumindlægJeg skal snart vælge valgfag, vil bare høre om nogen der ved, hvad kinesisk vægter om det 1,5 el. 1 Tak på forhånd :) -
Fuldstændig umulig opgave Hjælp :)
ForumindlægHej jeg er i gang med et matematik projekt og ville være meget glad hvis der er en ( et geni ) som kan hjælpe mig. Opgaven er som flg: Ved start af syrning er pH=7 og syrningen stoppes ved pH= 4,5. Forklar pH- skalaen og pH ændringen udfra et matetmatisk synspunkt!!! Hvad gør jeg mon her, sådan... -
Haster ( syre og baser )
Forumindlæghvad definerer en syre og en base ? -
navngivnign
Forumindlæghej.. er der nogle der vil hjælpe mig med flg. jeg skal navngive CH2OHCH2CHO jeg er helt lost :( -
rigtig?
ForumindlægDa jeg lige skal kunne lære min nye lommeregner: TI-89, bedre at kende har jeg prøvet at regne dette stykke ud: 380 * 10^-9 = 3,8E-7 dvs. rsulultatet er: 0,00000004 eller? -
strukturformler og navne for følgende stoffer
ForumindlægJeg mangler hjælp til at finde strukturformler og navne for følgende stoffer, eller eventuelt et link til hvor jeg kan søge under det og se strukturformlerne: 1) Alcohol denat 2) Butane 3) Isobutane 4) Propane Mange tak ! :) -
A-fag
Forumindlægjeg skal snart til at vælge fag, men er i tvivl om hvad jeg skal vælge. Problemet er lidt at jeg allerede nu har 4 A-fag, dansk, historie, mat, og spansk. på den ene side ville jeg rigtig gerne have engelsk A men ved ikke om det bliver for meget med 5 A-fag. Nogen der kan sige om de A-fag jeg h... -
Meget Let
Forumindlæg...Men kan kan stadig ikke finde ud af den. Jeg har en trekant hvaor side a=9 b=12 og c=10, bestem størrelsen A. Hjælp hurtigt :-) -
Skifte uddannelse
ForumindlægHejsa! Jeg er nuværende farmaceut studerende på første semester, og synes ikke det er noget for mig, men da jeg kun havde et gennemsnit på 7,8 og jeg ønsker et uddannelse der kræver lidt højere, hvad kan man gøre ? -
Elektrontiltrækning
ForumindlægHej Hvis jeg har et metal, fx platin, som har 1 elektron i yderste skal, og har et metal, som fx bly, som har 4 elektroner i yderste skal, og jeg forbinder disse to metaller med en saltbro, og sætter en pol på hver metalflade, og en pære i midten af polerne, hvorfor får man så ikke strøm ud af d... -
dumpe i et fag
Forumindlæghej.... jeg tænkte på, hvis man nu dumpe i et fag, eks. engelsk B, også søge man på uni med et snit på 7,4 kan man godt kom ind, hvis man er dumpet i et fag????? -
hjælp til exoterm
Forumindlægsøger hjælp til opg. b -
Tværfaglig nok?
ForumindlægHej Jeg sidder, som mange andre, og skriver AT og er stort set færdig. Mit problem er nu, om jeg er tværfaglig nok. Af vores AT-vejleder fik vi at vide, at kun et af fagene behøves at optræde i redegørelsen, men at alle skulle optræde i analyse såvel som vurdering/diskussion. Har I fået samme inf... -
AT-Globalopvarmning
ForumindlægHej, Hvis der er andre som også har valgt at skrive om globalopvarmning i AT, kunne jeg godt tænke mig at høre hvorledes man har valgt at gribe emnet an, da jeg godt kunne bruge lidt inspiration til at komme videre. på forhånd tak... -
Selvstudium stx
ForumindlægEr der nogle af jer der ved om man kan tage stx som selvstudie? Og i så fald hvor man kan tage det henne, da de steder jeg indtil videre har ringet til ikke tilbyder det. På forhånd tak :) -
Læge
ForumindlægHvis jeg gerne vil være læge, ville det så ikke være smart at tage en HTX også efter Københavnsunivesitet og læse til medicin? Tak på forhånd. -
Hvis ikke - hvad gør jeg så?
ForumindlægHej, Jeg har tænkt på, at jeg gerne vil studere medicin her efter 3.g. Jeg regner dog ikke med at få det krævede snit, men hvad gør jeg så? Findes der andre måder at komme ind på? Altså kan jeg tage nogle "kurser" for at forbedre mit snit - eller kan jeg måske gøre andre ting? Håber... -
Hvad betyder ækvivalent ?
ForumindlægJa, hvad betyder: blandes i ækvivalente mængder? -
densitet og volumen
Forumindlæghej jeg ska løse en opg og har brug for hjælp. jeg har fået opgivet tryk, temp og massefylde af en gas og ska finde volumen af 1 mol af den pågældende gas. er der nogen der kan give mig nogle hints til hvordan jeg løser denne opg? på forhånd tak -
Hvor meget AgCl dannes?
Forumindlæg35 mL 0,5 M AgNO3 sættes til 32,0 mL 0,2 M NH4Cl Hvor mange gram AgCl dannes? reaktionsskema:
