Søgning på: religion c eksamen. Resultater: 19961 til 19980 af 92030
-
Hjælp med engelsk
ForumindlægHej allesammen er der en venlig sjæl som har lavet en analyse, resume, referat eller noget ligende af teksten Every race, colour, nation and religion on earth -
Strukturalisme
ForumindlægHej. Jeg forstår ikke, hvordan den strukturalistiske metode anvendes i religion, når der er tale om modsætningerne mellem islam og kristendommen med hensyn til spiseforbud. Det ville være rart, hvis nogen kunne forklare sammenhængen. På forhånd tak! -
Vikingetiden
ForumindlægSkal til at skrive en histore opgave om vikingetiden. Har lidt problemer med at finde en god problemstilling, er der nogle der kan hjælpe?? Har noget i tankerne som: Hvordan var vikingernes kultur, og hvilken religion dyrkede de? -
Opgave om ideologier - Konservatisme, Hjælp!
ForumindlægHjælp! er der nogen, der vil være så venlig at forklare mig hvad konservatismen gør/mener/står indenfor vdr. - Den private ejendomsret. - støtte til religion, monarki og militær. - samfundet har et socialt ansvar´. På forhånd tak! -
frankrig
ForumindlægHej studieportalen, Jeg har trukket Frankrig i en projekt opgave. Har i nogle gode ting at tilføje? F.eks, Religionen og andre ting måske? franske revolution -
Frankrig problemformulering HASTER
ForumindlægHej studieportalen, Jeg har trukket Frankrig i en projekt opgave. Har i nogle gode ting at tilføje? F.eks, Religionen og andre ting måske? franske revolution -
Socialisering
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål der lyder følgende: Hvilke andre parameter end BNP, Religion og uddannelse kan bruges til at forklare forskelle i socialisation? Tak på forhånd! -
Blodige religiøse konflikter, hvilke?
ForumindlægEr der nogen som kan komme med eksempler på blodige konflikter, som har rod i religion/tro? Altså hvor mennesker er, - eller har været, - i konflikt med hinanden pga forskellig tro og overbevisning? På forhånd tak -
Hjælp!- Problemformulering
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til at lave en opgave i KS - Historie, Religion og Samfundfag, mit emne er Menneskerettigheder og Danmark i krig. Men kunne godt bruge noget hjælp til min problemformulering og problemstillinger! Vil være en kæmpe hjælp! :) -
Typer af kræfter; en elastikspringer
ForumindlægEr 1'ger (HTX) og vi har om typer af kræfter.... Har lidt svært ved denne opgave :S Har ikke fået forklaret NOGEN af begrebene, så aner ikke hvordan jeg skal svare.... Vi har haft lidt om gnidningskræfter og luftmodstand....Ville være meget taknemlig hvis jeg kunne få forklaret svarene. Min... -
konstant
ForumindlægNår man løser denne y' = -kN får man denne: N(t) = ce^-kt, kan man kalde c en vilkårlig konstant?? -
andengradspolynomium
ForumindlægJeg har kigget på denne opgave i et stykke tid nu men kan ikke komme frem til nogle løsninger. En andengradspolynomium p er bestemt ved, at p(x)=ax^(2)+bx+c.; a) Bestem tallene a, b og c, sÃ¥ledes at grafen for p gÃ¥r gennem punkterne A(0,6),B(7,2.5) og C(-2,16). b)... -
SYmmetrisk afbildningsmatrix
ForumindlægHår fået stillet følgende opgave, dog ved jeg ikke hvordan jeg skal løse c og d. Nogen bud? -
opskriv ligevægtsudtrykket
ForumindlægOpskriv reaktionsskemaet og ligevægtsudtrykket for opløsningen af følgende salte i vand: a) bariumsulfat b) bariumhydroxid c) bariumchromat -
bevis distubutive love
Forumindlæggælder der følgende distrubitive love? AU(B-C)=(AUB)-(AUC) ANGIV ET BEVIS Ved ikke helt hvordan jeg skal gå igang -
2.gradsfunktioner (Regler)
ForumindlægHvordan kan det være, at opg1. giver 0 i B mens opg2. giver 0 i C, begge er rigtigt lavet, men forstår simpelthen ikke systemet, nogle der kan forklare? 1.y= -0,02x2 + 200 A: -0,02, B: 0 og C 200 2.y= -10 x2 + 30 x A: -10, B: 30 og C 0 -
CosC
ForumindlægNu er jeg igang med en opgave hvor jeg skal finde udaf en vinkel C.. Det er en vilkårlig trekant .. og det eneste jeg ved er at det ikke en retvinklet trekant. jeg kender ikke nogle af vinklerne. Jeg ved at siderne er a: 2 b:1,5 c:3,01 Opgaven går ud på at finde vinkel for C ? Nogle der kan... -
Fysik-årsprøve
ForumindlægJeg går i 1g (matematisk selvfølgelig) og har lige fået udtrukket fysik som værende et af de fag, jeg skal til årsprøve i. Ikke så godt :(Både fordi jeg ikke er så god til fysik (men det kan man jo læse sig til), men også fordi vores fysiklærer ikke har forklaret os, hvordan sådan en årsprøve for... -
Tysk bedømmelse
ForumindlægGod dag alle sammen. Min søster var i dag til tysk eksamen (A-niveau) og hun har været lidt små syg, og hun ved ikke rigtigt hvordan det er gået. Er der en, som vil kigge kort på det, og give en bedømmelse. Jeg har kigget lidt på det selv, og jeg synes det ser ok ud, men det også længe siden j... -
Besser werden=)
ForumindlægJeg går i 9.klasse, og som I nok kan regne ud, skal jeg op til tysk eksamen her til sommer. Men problemet er bare, at jeg ikke er særlig god til tysk. For det første har jeg problemer med grammatikken, for det andet har jeg en ret dårlig accent, som sommetider kan være uforståelig. - Hvad kan jeg...
