Søgning på: teknikfag eksamen. Resultater: 19961 til 19980 af 34078
-
Manglende litteraturliste
ForumindlægHar tidligere oprettet et indlæg herinde omkring selv samme emne - simpelthen glemt at vedlægge litteraturliste til min studieretningsopgave. Jeg har nu forstået alvoren i dette, da jeg i værste fald kan blive bortvist. :S Hjælper heller ikke at jeg referer til et bilag som jeg heller ikke har ve... -
blodkredsløb
Forumindlæghey alle sammen =) sidder her og skriver min bio opgave, men ved ikke rigtig, hvordan jeg skal komme omkring følgende, håber i kan hjæpe mig: Redegør for blodkredsløbets betydning for levering af ilt til muskler under arbejde?? på forhånd TAK :) -
Karakteren 7?
ForumindlægSelve titlen siger sig selv. Hvad synes i om karakteren 7? Argumentere gerne hvorfor. Tak. -
American Psycho
ForumindlægJeg skal skrive om ondskab i SRP og har valgt bogen American Psycho. Jeg forstår dog ikke slutningen. Han slår jo sin kollega ihjel, men så har hans advokat været sammen med ham efter mordet? Og hvis I har andre gode guldkorn, er jeg meget interesseret :-) -
Min drøm
ForumindlægHeej Jeg har en drøm om at blive Socialrådgiver! og har altid haft den drøm, vil så gerne tage uddannelsen. Har begrund af min sygedom, desværre været meget fraværene fra skole:(n, hvilket har gjort at jeg nok kommer ud med en rigtig dårlig gennemsnit. regner ca med at få 2 til 3 i gennemsnitte... -
A-niveau fag på gymnasiet
ForumindlægHej alle. Jeg starter i 2.g her efter ferien, og lige nu ser det ud som om jeg ender med at have 6 A-fag i 3.g. Da det er stx har jeg Dansk og Historie A og min linje gør at jeg har Samfundsfag og Engelsk A. Mit sprog er Spansk på A og jeg er meget fast besluttet på at opgradere mit matematik f... -
Ånder/medier... Projekt
ForumindlægHej alle.. Mit emne er ånder og medier men kan bare ikke finde på noget kreativt at lave... Nogle der har en god ide? -
Skifte fra EUD til gym, muligt?
ForumindlægHej derude, Jeg skal starte på en EUD her efter sommerferien. Det er 1 år med almindelig gymnasiel undervisning, dog med mere fokus på erhverv og økonomi. Og så er det 2 år i lærerplads. Det første halve år af første semester, er et år man skal tage ellers kan man aldrig vende tilbage til EUD udd... -
12-taller
ForumindlægHej, tror I det er muligt at få udelukkende 12-taller på universitet? -
receptorer
Forumindlægkan receptorer godt ændre struktur? -
Beta-catenin/cancer
ForumindlægHej, i forhold til beta-catenin har jeg læst, at det "opregulerer gener involveret i cellevækst/proliferation" Vil det sige, at beta-catenin bidrager til cancer og proliferation? Eller hvad menes der med "op"regulerer? -
Dumpe?
ForumindlægHej alle. Jeg tænkte der er nogle af jer der ved om der virkelig skal meget til før man dumer dvs. 00 eller -3 i et fag? Nogen erfaringer? Mange siger det næsten er umuligt at dumpe andre siger at der ikke skal så meget til... -
Kurver og Bevægelser i Rum!
ForumindlægHej, Jeg sidder fast i en opgave som går ud på følgende: Find parametrisk ligning for tangent til helixen C med stedvektoren r(t) = i*cos(t)+j*sin(t) + t*k i punktet P(-1,0,pi) hvor t=pi Dvs. hvis vi skal finde stedvektorens hastighed og tanget til retningsvektoren differentiere vi r(t)... -
Matematik som naturvidenskabeligt fag
ForumindlægMatematik bliver traditionelt placeret i det naturvidenskabelige fakultet, selvom det egentlig ikke er et naturvidenskabeligt fag. Er det tilladt at skrive i fx matematik og biologi, hvis man grundigt redegør for at forskellige metoder bruges i de to fag? Så vidt jeg har forstået er det fagene... -
AT: Fagenes fordeling
ForumindlægJeg skriver AT-synopsis i fysik A og filosofi C men er kommet i tvivl omkring kravene til emnet. Mit emne ligger nok indenfor det man kalder filosofisk fysik, så arbejdsmetoderne er ikke begrundet i noget eksperimentielt, det er udelukkende teoretisk (såkaldte tankeeksperimenter). Jeg må nok in... -
Bestået / ikke bestået
ForumindlægNår der nu står på en uddannelse at man skal have følgende krav: Dansk A, Engelsk B, historie B - skal man så have bestået alle fagene både skriftligt og mundtligt? fx hvis jeg nu kun havde bestået engelsk mundtlig, men ikke skriftlig, havde jeg så stadig bestået faget eller ? -
Global opvarmning(:
ForumindlægHej .. Jeg vil bare lige høre om nogen har nogle gode forslag til en problemformulering til emnet global opvarmning. Ved godt der er meget at tage fat på, men hvad ville være mest relevant at tage op? på forhånd mange tak :D -
SRP i Kemi
ForumindlægHej alle :) Skrver srp, som resten af landets 3.g'er, men tænkte på, lader I andre læse jeres igennem inden I aflevere, som en 'second opinon'? - Er det snyd? -
Finanskrise og økonomi
ForumindlægHej folk :) Jeg har skrevet en opgave om finanskrisen og økonomiske teorier. Er der nogen der interesserer sig for dette emne og måske gider at læse om kommentere den? Det ville være en stor hjælp. Mvh. Jacob -
sprogspasser (skrive sprog)
ForumindlægHej Er lidt af en sprogspasser ang dansk, derfor er der nogen der kan henvise med noget hjælp fx. hjemmesider eller gode bøger måske endda kurser?. Det er mest grammatik det handler om, det er mit ordstilling der er ikke specielt god, plejer at få 7(gamle skala) eller sådan noget, det er mere vo...
