Debat

5 A-Niveau fag=Gange med 1,03??

20. juni 2010 af Fawi (Slettet)

Hej..

Når man vælger at have 5 A-niveau fag på gymnasiet, skal man så gange sit gennemsnit med 1,03? Eller skal man have 6?


Brugbart svar (1)

Svar #1
20. juni 2010 af Alkymisten (Slettet)

JA 5 A-niveaus fag = retten til at multiplicere sit snit med 1,03 udover de 1,08


Brugbart svar (1)

Svar #2
20. juni 2010 af DennisDeH (Slettet)

Du skal have 1 ekstra A-fag for at få bonus på 1,03 (svarende til 4 A-fag på HTX, og 5 A-fag på HHX/STX), og 2 ekstra A-fag for at få bonus op 1,06 (svarende til 5 A-fag på HTX, og 6 A-fag på HHX/STX) :).

Denne bonus gælder for evigt, og er medreget i dit eksamensresultat - det du søger ind med senere hen. Hurtig-start-bonussen på 1,08 bliver automatisk regnet med når du søger ind gennem KOT, og er ikke noget du skal tager højde for.


Brugbart svar (1)

Svar #3
21. juni 2010 af beyond-swish (Slettet)

Gælder denne bonus også for hf? For jeg har både Matematik og Engelsk på A niveau, på trods af at det er en hf hue, hvor kun Dansk er krævet A niveau og således burde man jo også kunne gange sit gennemsnit eller hvad?


Brugbart svar (1)

Svar #4
21. juni 2010 af DennisDeH (Slettet)

Jeps, den gælder også for HF :).


Svar #5
22. juni 2010 af Fawi (Slettet)

Får man mange lektier for hvis man har 5 A-niveau fag, sammenlignet med 4? Hvis ja, bliver lektiepresset større i 3.g eller bare i starten af gymnasiet?


Brugbart svar (1)

Svar #6
22. juni 2010 af DennisDeH (Slettet)

#5

Hmm. Jeg har haft 2 timer ekstra hver uge ift. dem i min klasse der ikke har valgt at hæve kemi fra B til A. Det bliver til lidt flere afleveringer (2-3 ekstra i måneden), men det er overkommeligt synes jeg. Og arbejdspresset er forskelligt fra gymnasieform til gymnasieform. På HTX er presset størst i 2.g, da man har langt de fleste fag her; jeg har kun haft 5 fag her i 3.g. På STX/HHX er det vist lidt mere lige fordelt.


Skriv et svar til: 5 A-Niveau fag=Gange med 1,03??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.