Engelsk

Ret en fejl i nedenstående sætninger (6 sætninger)

07. maj 2014 af Lektiefreak1 - Niveau: B-niveau

1. She sat and wathced television when the telephone rang,

2. My grandmother, who spoils my younger sisters, have alreadu bought Christmas presents.

3. The film was just started when the young girls phone rang.

4. The boy who's parents ewre on vacation drank all his father's whisky.

5. The old man was tired and laid down on the couch.

6. My personally opinion is that dogs should be kept on a leash in the park.


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. maj 2014 af millefleur (Slettet)

*watched

*already

*had? er ikke sikker

*were

*lay

*personal

:)


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. maj 2014 af rakijovic

Mjaaaah, ikke helt, #1. Jeg er med på slåfejlen i watched (første sætning), men problemet er et helt andet. Vi har én handling der bliver afbrudt af en anden. Dén handling der afbrydes skal derfor stå i udvidet tid. Ergo, she was sitting watching television* when the telephone* rang. (* Lige lovligt formelt i hverdagsengelsk anno 2014; hhv. TV og phone kan sagtens gøre det.)

Toeren omhandler verbalkongruens.

Fireren omhandler den evige forvirring omkring who's (=who is; who has) og whose, genitivformen af who.

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. maj 2014 af VBoie (Slettet)

1. She sat and watched television when the telephone rang. (bedre form ville være "she was sitting watching television when the telephone rang" præcis som #2 foreslår.)

2. My grandmother, who spoils my younger sisters, has already bought Christmas presents.

3. The film was just started when the young girl's phone rang. (kan være girls' hvis der er tale om flere piger)

4. The boy whose parents were on vacation drank all his father's whisky.

5. The old man was tired and lay down on the couch.

6. My personal opinion is that dogs should be kept on a leash in the park.

Hvis du ønsker at jeg uddyber mine rettelser så send en besked eller kommenter indslaget :)


Brugbart svar (1)

Svar #4
08. maj 2014 af rakijovic

Ville det ikke have været langt bedre og mere pædagogisk, #3, hvis spørgeren lige fik lov til selv at prøve, i stedet for at du kommer daffende og forærer det hele på et sølvfad? Det var sådan set slemt nok med #1.

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Svar #5
08. maj 2014 af Lektiefreak1

Tak for hjælpen folkens, har forstået fiduserne,
Rakijovic, zivjela Bosna!

Brugbart svar (0)

Svar #6
08. maj 2014 af rakijovic

:)

...i Hercegovina, naravno. ;)

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #7
08. maj 2014 af VBoie (Slettet)

Nu er jeg jo ikke pædagog, og jeg tænkte at spørgeren allerede havde forsøgt at løse opgaven. Meningen med mit indlæg var derimod at spørgeren kunne tjekke sine rettelser :)


Skriv et svar til: Ret en fejl i nedenstående sætninger (6 sætninger)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.