Studievalg og videregående studie

Forskel på matematik-økonomi og økonomi

10. maj 2014 af Amril (Slettet)

Hej. Jeg skal efter sommer begynde på enten matematik-økonomi eller almindelig økonomi (polit) på KU.

Jeg har læst en del, men mangler at få et endegyldigt svar på følgende:

Selvom ens faglige profil selvfølgelig påvirkes af hvilken udd. man vælger, er det så sådan at man "låser sig fast" på en bestemt retning eller karriereudsigt, eller kan en mat-øker køre den samme 'vej' som en polit hvis man lyster? Og vice-versa? 

Eller er det ligefrem således at man står stærkere som mat-øker, da man både er stærk matematisk, men også kan det økonomiske, og så er alt det der med at man ikke får "intuitionen" bare noget de matematiksvage politer trøster sig selv med? (ikke mine ord, det fortalte en ven mig...). 

Tak for svar. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. maj 2014 af emil16 (Slettet)

Det kommer meget an på hvad du har lyst til at arbejde med bagefter. Gå ind på www.altandetlige.dk som er polits studenterside, der er rigtig mange diskussioner som handler om netop dette emne, så der burde du kunne få svar på alle dine spørgsmål. (Uanset hvad du vælger Tror jeg nok du skal få rigeligt matematik :)

Skriv et svar til: Forskel på matematik-økonomi og økonomi

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.