Debat

Mobil

19. maj 2014 af suppeske (Slettet)

Jeg står i den uheldige situration at min mobil, Samsung Galaxy S4 mini, er blevet dømt død af Telenor og de nægter at give mig en ny telefon. Den er 4 måneder gammel præcis og blev sendt til reparation da min skærm blev ved med at tænde af sig selv. Fik så sener et opklad af Telenor at mobilen led af en vandskade og de intet, faktisk slet ikke ville rører den pga dette. - Jeg har ikke haft den i nærheden af vand, og hvis den har været så har den været godt dækket til så den ikke kunne modtage vand.

Så hvad skal jeg gøre? 

Jeg ved f.eks. at Telenor har det med at snyde sine kunder til tider, kunne det være et tilfælde her eller?

Håber nogen kan hjælpe!


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. maj 2014 af MaibritG

Mit bud er, at du kontakter forbrugerombudsmanden.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (2)

Svar #2
20. maj 2014 af hesch (Slettet)

#0:   Start med forbrugerrådet. De har her tilgang til specialister, der kan vurdere om den påståede vandskade er korrekt. Når Telenor kan "se" skaden, kan forbrugerrådet også, og de kan hjælpe dig videre.

Du bør så nok abonnere på deres blad "Tænk", som tak for hjælpen.

Og, ja, selvfølgelig prøver Telenor at snyde dig, for hvad er dit ord mod deres ?  Men når forbrugerrådets specialister går i gang med kuldespray, mikroskop, osv., så kniber det.

Så kontakt forbrugerrådet for en aftale, og meddel Telenor, hvad du har gang i. Måske Telenor så godt lige vil kigge på mobilen igen.


Svar #3
23. maj 2014 af suppeske (Slettet)

Sagen er nu blevet taget videre til Reklamation da Telenor mente det ville være bedst.

Inden dette blev gjrot ringede jeg til Telenor Servicecenter for at forklare at jeg var utilfreds med den belustning de havde taget samt gjorde det klart for dem at de havde behandlet min mobil uden hensyn. Den har nu ridser, hakker samt andre skader inden i, da nogle af min programmer ikke længere fungere som de gjorde før indlevering. Ham jeg snakkede med tilbød til min overraskelse at reparer den såkladte totalskadet mobil for de skader som de havde påført. 

Reglen er at man ikke må lave noget som helst på en total skadet mobil, så det overraskede mig meget. Jeg prøvede så at forklare ham det er jo spild af tid af vores begge tid når de alligevel havde tilbudt at smide min mobil ud for mig første gang jeg fik overrakt denne nyhed om at den var total skadet. Han blev ved med at gentage sig selv om de kunne reparer de sakder de havde lavet men ville ikke gøre noget ved de andre for den var jo totalskadet. "Vi ved ikke hvordan eller hvornår den har fået væske-/vandskade, vi har bare konstateret den totalskadet." Det endte med jeg gav op da han begyndte at behandle mig dårligt, tale udenom, tale ned til mig og gjorde nar af mig. Så tog til butikken hvor de sendte mig videre og ønskede mig held og lykke. Ham som hjælp os inde i butikken fandt dette også meget underligt, og sadge direkte at han håbede jeg vandt sagen.


Brugbart svar (0)

Svar #4
23. maj 2014 af hesch (Slettet)

#2:  Jeg havde altså kontaktet fx forbrugerrådet først.  De ved, hvad man skal passe på her.

Jeg er lidt nervøs for, at du sætter ræven til at vogte gæs, forstået på den måde, at hvis den ikke allerede har en vandskade, så kan den jo hurtigt få en i Telenors varetægt, nu de er i gang med at hakke og ridse i den.

En dokumentation af mobilens tilstand før endnu en reparation, i form af fotos, udtalelser, osv., ville være betryggende.

Måske jeg er sortseer, men ikke ubegrundet, fornemmer jeg her.


Brugbart svar (0)

Svar #5
23. maj 2014 af hesch (Slettet)

#3:  Du skriver, at der er hakker og ridser "indeni".  Har de lavet ridser/skrammer i printet ?  ( det er pladen, hvor de sorte lakridser et loddet fast på, og hvor der er printbaner på ).

Jeg er nysgerrig.


Skriv et svar til: Mobil

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.