Historie
Hjælp til at forklar en sætning jeg beder jer :(
Den kristne religions afkløsning af menneskeofringernes rædsel og af afskækkende kannibalitsike højtider er i sig selv en tilstrækkelig retfærddigørelse af det aztekiske riges omstyrtelse hvis blodige og fornerende cermonier var selve kernen i det religiøse system. Nogen der kan hjælpe mig med at omformulere dette, jeg forstår ikke helt sætningen. Det handler om renæssancen og de store opdagelser.
Uddrag af den amerikanske historiska F.A. Macnutt kommentar i letters of cortes - the fice letters of relation from fernando cortes to the emperor charles v bd 1-2.
Pleace kan nogen fortælle mig hvad dette uddrag egentlig handler om.
Svar #1
20. maj 2014 af mathon
Den kristne religions afløsning af menneskeofringernes rædsel og afskrækkende kannibalistiske højtider retfærdiggør i sig selv en omstyrtelse af det aztekiske riges blodige og fornedrende ceremonier, som var kernen i aztekiernes religiøse system.
Svar #2
20. maj 2014 af mathon
retfærdiggøre = gøre noget mere retfærdigt (hvordan man iøvrigt afgør det)
kannibalisme = menneskeæderi
fornedre = vanære
Den kristne religions afløsning af menneskeofringernes rædsel og afskrækkende menneskeædende højtider gjorde det i sig selv retfærdigt at omstyrte det aztekiske riges blodige og nedgørende højtider, som var kernen i aztekiernes religiøse system.
.
Men selve omstyrtelsen af det aztekiske rige var jo også udrydende blodig og bliver af nogle stemplet som utilgivelig rå.
Skriv et svar til: Hjælp til at forklar en sætning jeg beder jer :(
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.