Historie

Tegn på nazisme i samfundet i dag?

13. juni 2014 af Kanduhjælpemig (Slettet) - Niveau: B-niveau

Jeg sidder og er ved at forberede mig til min KS-eksamen, hvor jeg skal op i emnet "nazisme og ideologier". Det analyserende spørgsmål er, om der er tegn på nazisme i det danske samfund i dag?

Jeg har tænkt mig at fortælle lidt om nynazister (DNSB) og nogle stemmetal for dem, men jeg synes der mangler lidt, så derfor vil jeg meget gerne høre, om der er nogle af jer, der sidder med noget viden eller nogle gode links, der vil kunne give inspirration til min opgave.


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. juni 2014 af MorMy (Slettet)

Skal det kun være i Danmark? For ellers kan du jo sagtens komme ind på det seneste EU-valg, hvor det nynazistiske parti i Tyskland vandt stærkt frem og hvor det franske højreekstremistiske parti (kan self ikke lige huske navnet) også vandt mandater.

Mvh. My


Brugbart svar (0)

Svar #2
13. juni 2014 af Bullerkage (Slettet)

Da der var kommunalvalg stilte et "nazi" parti op - i hver fald i Aarhus. Tror det hed Danskernes Parti, så det må man da sige er tegn på had og tegn på national "kærlighed"


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. juni 2014 af Andersen11 (Slettet)


Svar #4
14. juni 2014 af Kanduhjælpemig (Slettet)

Nej, det behøver ikke kun være i Danmark. Spørgsmålet hedder godt nok " i Danmark", men der vil være masser tid til eksamen, til at komme ind på nogle andre ting, så det er nogle super gode bud i er kommet med indtil videre. Mange tak for det :)


Skriv et svar til: Tegn på nazisme i samfundet i dag?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.