Debat

Klage over eksamen

21. juni 2014 af chimpanse (Slettet)
Hej!
Jeg var til matematik mundtlig og vil gerne klage over forløbet til eksamen.
Så jeg vil høre om der er nogle der evt. Har en jeg kunne se. Altså hvordan man stiller det op og om nogle har gods råd.
Jeg fik 12 skriftlig, er det noget jeg burde vedlægge så man kan se at der måske er sket en fejl?

Håber der er nogen der kan hjælpe :)
Tak på forhånd!

Brugbart svar (0)

Svar #1
21. juni 2014 af PSXL

Hvordan forløb eksamen da? 


Svar #2
21. juni 2014 af chimpanse (Slettet)

#1

Hvordan forløb eksamen da? 

Jeg havde to ting jeg skulle ind på, men min lære blev ved med at spørger ind til den første del så vi nåede slet ikke at snakke om det andet. Desuden blev hun slev overrasket over at tiden var gået (ved ikke om det har betydning?). Og så havde vi de nærmest en dialog kørende fra start til slut, så jeg er også bange for, at censor og lære tænker at du har skulle hive svar ud af mig, hvilket jeg ikke selv mener har været nødvendigt.


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. juni 2014 af Ganymedes

Mit første gode råd vil være, at du skal have et solidt grundlag/bevis for dit udsagn. Eksempelvis klagede jeg over vores manglende undervisning i pågældende temaer til biologi prøven. Det viste sig dog, at der blot var tale om fem-seks spørgsmål, hvor jeg alligvel var heldig at gætte rigtigt. Derfor påvirkede det ikke min endelige karakter.

Så ja, du bør klart vedlægge eller inddrage materiale eller lignende, som viser, at der er sket en fejl.

Med hensyn til kompositionen kan du muligvis finde inspiration her:

http://www.business.dk/bank/saadan-skriver-du-den-perfekte-klage

http://www.forbrug.dk/Dine-klagemuligheder/Saadan-klager-du/Klag-til-saelger/Skabeloner-til-klagebreve


Brugbart svar (0)

Svar #4
21. juni 2014 af PSXL

#2 Da jeg var til min kemi eksamen, havde jeg på en måde også to dele i mit oplæg. Jeg koksede lidt rundt i det første, hvor det så blev til en lettere samtale mellem min lærer og jeg, hvorefter jeg kunne gå videre til "anden del", hvor jeg nåede måske halvdelen af det, men så var tiden også gået. 

Hvad var deres kommentarer og hvilken karakter fik du? Du skal tænke på, at det er utrolig svært at vinde i en klagesag, især når det er en mundtlig eksamen, da man ikke har noget skriftligt at bedømme/video/andet. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
22. juni 2014 af Savior123 (Slettet)

#0 Husk at det er reletivt svært at klage over en mundtlig prøve. Jeg klagede over mundtlig dansk hvor jeg kun fik 7. Jeg vidste godt at jeg klart skulle have et 12 tal, så jeg klagede... Der skete ingen ændring i mine karakter, da mine agument ikke var stærkt nok. Som #3 også siger så sørg for at have et bevis på at du fortjente et højere karakter. Nu var 7 heller ikke lidt i 1.g, men jeg havde planer om at læse medicin eller Jura, så det kunne påvirke en del, da mit snit det første år heller ikke var det højeste. 


Skriv et svar til: Klage over eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.