Studievalg og videregående studie

Valg af uni hvis man skal læse medicin?

30. juni 2014 af Hijsa

Hej,

Hvilket uni ville du foreslå hvis man skulle læse medicin?

- Og hvorfor synes du fx. at KU er bedre end SDU? (Eller omvendt)


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. juni 2014 af JEEJ2008

ÅRHUS ... VÆLG ÅRHUS!!!!!!!!! :D arj.... vi har en lang tråd kørende her :) https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1498289


Brugbart svar (0)

Svar #2
30. juni 2014 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

du kan frit vælge. Jeg ville vælge AAU, mest fordi det ligger tæt på og benytter PBL.

Husk at KU og AAU hidtil har krævet de højeste kvote-1 snit, så der kan være fordele ved at søge alle fire steder, uanset studieform og boligsituation.

Husk det er dig der skal vælge!

Hilsen Lars


Brugbart svar (1)

Svar #3
30. juni 2014 af Dulugtergrimt

Skulle jeg vælge, ville jeg vælge efter hvor jeg kommer fra (jeg er fra Nordsjælland, så KU er lige til), samt have i overvejelserne, hvad det koster at leve forskellige steder. Da jeg søgte ind i sin tid var jeg bundet meget på hænder og fødder, da jeg havde en kæreste, der krævede at jeg blev på Sjælland. Hvis jeg søgte ind idag, så er boligpriserne i især Aalborg imo værd at flytte efter. Det, du får i København, får du dobbelt så meget for i Aalborg - og det er sgu til at mærke.


Svar #4
30. juni 2014 af Hijsa

#1

Århus har jeg også overvejet... men kender ikke rigtig byen og det er - ligesom KBH - svært at finde bolig :/

#2

Har selvfølgelig tænkt mig at søge alle steder! :) Men tror mit snit er højt nok til at kunne komme ind på KU, og det er primært derfor jeg spørger om jeres holdninger - fordi jeg vil vide så meget som muligt inden jeg søger.

#3

Har sendt dig en pb for et par dage siden, om nogle spørgsmål omkring medicinstudiet på KU. Gider du evt. kigge på den? :)

Den eneste grund til at jeg også tvivler på KU er netop at det er så svært at finde en bolig. Angående om uni er tæt på mit hjem eller ej, så er det tætteste uni 2 timer væk i tog, så at flytte gør jeg uanset hvad. Afstanden er ikke mit primære problem, det er mere at finde bolig.. :)
 


Brugbart svar (0)

Svar #5
30. juni 2014 af JEEJ2008

Det vil være svært for dig at finde bolig lige meget hvilken by det er tror jeg da der jo er mange studerende der begynder på de forskellige uni's i år. Hvis du evt. har en kammerat der også skal studere på samme uni. som dig kan i måske finde en delelejl. (?) - Dog i Århus har de lige annonceret flere boliger parat til nye studerende :) ... men anyway forstår godt din tankegang med de 2 timer i tog hver dag :/ ... på den anden side hvis du forestiller dig at du alligevel skal bruge tid på at sidde og læse lektier kan du måske det første år, eller indtil du finder noget at bo i, få lavet en masse arbejde i toget :)


Brugbart svar (0)

Svar #6
30. juni 2014 af Proprium (Slettet)

#4 Jeg boede selv i Aarhus, da jeg læste medicin på AU, og jeg fandt min bolig via noget, der hedder hasleung.dk. De har tit ledige boliger; jeg fik selv ret hurtigt tilbudt en bolig, og to af mine studiekammerater fik inden for meget kort tid også tilbudt én, så den hjemmeside kan varmt anbefales.

Du kan desuden skrive dig op til flere forskellige ungdomsboliger og kollegier via ungdomsboligaarhus.dk


Skriv et svar til: Valg af uni hvis man skal læse medicin?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.