Kommentarer til Studieportalen.dk

Kategorier

11. august 2014 af hesch (Slettet)

Hej SP.

I har to kategorier:   "IT"  og   "Kommunikation/IT".

"IT" står for "Informations Teknologi", der hovedsaligt omfatter udveksling af information via LAN/WAN/internet, der jo er kommunikation.

Nogen brugere har spørgsmål til programmering/programudvikling, der ikke nødvendigvis har med kommunikation at gøre, men kan have med program-algoritmer eller numeriske beregninger at gøre. Sidstnævnte typer af spørgsmål placeres ofte fx under "matematik" ?

Jeg vil foreslå, at ovennævnte to kategorier slås sammen, hvilket så levner plads til en kategori, der kunne hedde:  "Programmering".

Under denne kategori, kunne spørgsmål til fx C, C++, R, Excel, Maple, og til programudvikling, programmeringsmetoder generelt, stilles.

Det vil skabe mere ordnede forhold.


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. august 2014 af Andersen11 (Slettet)

hesch -- Jeg deler helt dit synspunkt om, at der er behov for en ny kategori til at opsamle spørgsmål om Programmering, som du beskriver det ovenfor.

Så vidt jeg kan se er de to nuværende kategorier, "IT" og "Kommunikation/IT" ment som kategorier for to undervisningsfag under HTX, nemlig "Informationsteknologi" og "Kommunikation/it", se evt.

http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Studieretninger-og-fag/Fag-paa-htx


Svar #2
14. august 2014 af hesch (Slettet)

#1: Tak for dit "backup"

Nu mangler jeg blot en response fra SP, sikkert fra Sam.


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. oktober 2014 af Therk

Som led i diskussionen i denne tråd, foreslår jeg at den fusionerede gruppe bliver kaldt Programmering & IT og bakker op om forslaget uanset.


Skriv et svar til: Kategorier

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.