Matematik

Eksamen!!

18. august 2014 af Annalursenm (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej allesammen,

Er der nogle af jer der har mulighed for at kigge på en besvarelse af den skriftlige eksamen: 14. august 2014. Jeg har alle de uden hjælpemidler rigtige regner jeg med, men hvad tror I min karakter kommer til at ligge på?

Den er vedhæftet. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. august 2014 af BadBoyBard (Slettet)

Annalursenm,

Jeg har nu ikke en facitliste, men hvis alle dine svar er rigtige, så ville jeg give en 10-12 stykker for opgaven. Hvis den er uden hjælpemiddeler, så kunne du give flere mellemregninger, men hvis det er med hjælpemiddeler, så synes jeg, at din opgave ser rigtig god ud. Jeg kan især godt lide, at du har formaten: 

Spørgsmål:  Hvad er linjens ligning? Bestem a og b. Etc. 

Forklaring: Jeg vil anvende regression, ved at anvende cosinusrelationerne, etc. 

Beregning: solve(), 2+2, arc(sin(2x)), 

KonklusionAltså er....

Det er som regl denne format, der gør, at du får alle mulige points i din opgave. 

Bard


Svar #2
18. august 2014 af Annalursenm (Slettet)

Men, hvis mellemregningerne er rigtige, men resultatet er forkert, er det så 0 point?

Og mange tak for det :-)


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. august 2014 af BadBoyBard (Slettet)

Annalursenm, 

Nej, nej. Slet ikke. Lad os tage et konkret eksempel. Hvis du skal bestemme den aflede funktion, f'(x) for f(x)=x4+3x, og til sidst skal bestemme f'(2), og du skriver noget i stilen af: 

Ved at anvende den såkaldte "Power-Rule"  samt andre regler for differentation bliver den aflede funktion af f(x): 

f'(x) = 4x+ 3

Og ved at indsætte 2 ind i x's plads i den aflede funktion kan f'(2) findes. Herved fås:

f'(2)=4*(2)3+3 =34

Altså er den aflede funktion f'(x) = 4x3+3 og f'(2) = 34

Her er dit svar forkert, da du i dit hoved "plusser" med 2 istedet for 3, men hvis det er en fejl som denne, hvor dine mellemregninger og den metode du bruger er 100% korrekt, men du får et forkert svar ud pga en mennesklig fejl, så vil du miste omkring 1-3 points (ud af 10). Dog nok tætter på 1-2 point(s), hvis du har forklarende tekst + konklusion med.  Ja, nogle lærere vil ikke engang trække points fra, da det er helt normalt i matematik, at man kan få fejl pga. små detaljer, som +/- 1 eller at overse et + og skrive - istedet for. 

Husk, det vigtigtste i matematik er ikke særlig meget om du får det rigtige svar frem, men dog mere om du anveder de rigtige regneregler eller metoder. 

Besvarer dette dit spørgsmål? 

Bard


Brugbart svar (0)

Svar #4
18. august 2014 af Andersen11 (Slettet)

#2

Der er 14 spørgsmål i opgaverne 7 - 13. Når hvert rigtigt spørgsmål giver 1 pt, vil jeg give dig ca 8 points ud af 14 mulige for de 14 spørgsmål.

7a) 7b) hvert er rigtig.

8a: 1/2 pt, 8b: 0 pt.

9a) 9b) hvert er rigtig., 9c: 1/2 pt.

10: 1/3 pt

11a) rigtig, 11b: 1/2 pt

12a) rigtig, 12b: 1/3 pt

13a: 0 pt, 13b: 0 pt.

Hvis alle opgaverne 1 - 6 (6 spørgsmål) er besvaret korrekt, har du ca 14/20 = 70% korrekt.


Skriv et svar til: Eksamen!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.