Afsætning
arla analyse
hej hvad kan jeg skrive ti denne opgave
Diskuter hvordan Arla fremadrettet kan anvende deres Marketing Mix til at fastholde deres position på det danske marked.
Svar #1
26. august 2014 af Stats
Marketing mix = 7 p'er (Ekstremt vigtigt)
Find deres målgruppe... (Ekstremt vigtigt)
Mission, vision og værdier (Ekstremt vigtigt)
1. Start med at læse deres mission (Hvad for et behov skal dækkes hos kunden), vision og værdier...
2. Lav derefter en målgruppeanalyse...
3. Indret de 7 p'er efter målgruppen
Skriv endelig, hvis du vil have uddybet nogle af punkterne
Mvh Dennis Svensson
Svar #3
26. august 2014 af Stats
Eksempel på marketing mix for Apple som i den grad kan betegnes som et unikt produkt...
Product: Unikt
Place: Unikt
Price: Unikt
Promotion: Unikt
Positionering: UNIK
Hvis bare én ud af de ovenstående ikke er unikke
Product: Unikt
Place: Discount
Price: Unikt
Promotion: Unikt
Positionering: Mindre unikt
Mvh Dennis Svensson
Svar #4
26. august 2014 af kaanbjerg3 (Slettet)
kan du også hjælpe med denne?
Udarbejd en analyse af Arla’s anvendte vækststrategier
Svar #5
26. august 2014 af Stats
Kan du huske Anshoffs vækstmatrix..
Der skal lige siges at der mangler integration i ovenstående model...
Hvis du med din analyse vil finde ud af, hvilken/hvilke Arla har valgt at sætte sig på, så kan du med fordel kigge på deres strategier... http://www.arla.com/about-us/strategy-2017/
Hvis du skal udarbejde en vækststrategi, så kom med så mange forslag til hvert enkelt af strategierne. Derefter kan du sortere i dem, alt efter hvor meget det kraver (kapital, kapacitet osv.). Og valg derefter de mest fornuftige ud....
Mvh Dennis Svensson
Svar #6
26. august 2014 af Stats
Du kan med fordel også tage fat i Porters værdikæde analyse, da denne model, skal give svar på, hvad der skaber højest kundeværdi for målgruppen til de laveste omk.
https://www.youtube.com/watch?v=e1XaT__IAxo
Dette lille klip på ca. 8 minutter, fortælles der om den såkaldte model... Jeg syntes personligt, at han forklare det fornuftigt
Meget af forarbejdet til de primære aktiviteter, marketing og salg, har du allerede fået svar på, ved marketing mixet... :)
Mvh Dennis Svensson
Skriv et svar til: arla analyse
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.