Afsætning

arla analyse

26. august 2014 af kaanbjerg3 (Slettet) - Niveau: A-niveau

hej hvad kan jeg skrive ti denne opgave 

Diskuter hvordan Arla fremadrettet kan anvende deres Marketing Mix til at fastholde deres position på det danske marked.


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. august 2014 af Stats

Marketing mix = 7 p'er (Ekstremt vigtigt)

Find deres målgruppe... (Ekstremt vigtigt)

Mission, vision og værdier (Ekstremt vigtigt)

1. Start med at læse deres mission (Hvad for et behov skal dækkes hos kunden), vision og værdier...

2. Lav derefter en målgruppeanalyse...

3. Indret de 7 p'er efter målgruppen

Skriv endelig, hvis du vil have uddybet nogle af punkterne

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #2
26. august 2014 af kaanbjerg3 (Slettet)

tak for svar :-)


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. august 2014 af Stats

Eksempel på marketing mix for Apple som i den grad kan betegnes som et unikt produkt...

Product:    Unikt
Place:       Unikt
Price:        Unikt
Promotion: Unikt

Positionering:   UNIK

Hvis bare én ud af de ovenstående ikke er unikke

Product:    Unikt
Place:       Discount
Price:        Unikt
Promotion: Unikt

Positionering:   Mindre unikt

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #4
26. august 2014 af kaanbjerg3 (Slettet)

kan du også hjælpe med denne?

Udarbejd en analyse af Arla’s anvendte vækststrategier


Brugbart svar (0)

Svar #5
26. august 2014 af Stats

Kan du huske Anshoffs vækstmatrix..

Der skal lige siges at der mangler integration i ovenstående model... 

Hvis du med din analyse vil finde ud af, hvilken/hvilke Arla har valgt at sætte sig på, så kan du med fordel kigge på deres strategier... http://www.arla.com/about-us/strategy-2017/

Hvis du skal udarbejde en vækststrategi, så kom med så mange forslag til hvert enkelt af strategierne. Derefter kan du sortere i dem, alt efter hvor meget det kraver (kapital, kapacitet osv.). Og valg derefter de mest fornuftige ud....

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #6
26. august 2014 af Stats

Du kan med fordel også tage fat i Porters værdikæde analyse, da denne model, skal give svar på, hvad der skaber højest kundeværdi for målgruppen til de laveste omk.

https://www.youtube.com/watch?v=e1XaT__IAxo

Dette lille klip på ca. 8 minutter, fortælles der om den såkaldte model... Jeg syntes personligt, at han forklare det fornuftigt

Meget af forarbejdet til de primære aktiviteter, marketing og salg, har du allerede fået svar på, ved marketing mixet... :)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #7
26. august 2014 af kaanbjerg3 (Slettet)

ved ikke hvordan man laver den for Arla 


Skriv et svar til: arla analyse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.