Matematik

Hjælp til differentialregning

07. oktober 2014 af gymelev2 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej

Er der nogen som vil hjælpe med vedhæftede opgave?

Brugbart svar (0)

Svar #1
07. oktober 2014 af Andersen11 (Slettet)

Aflæs værdien f(6) på den vedlagte graf. Indtegn tangenten til grafen i punktet (6 , f(6)), aflæs koordinatsættene for to punkter på tangenten og beregn derfra tangentens hældningskoefficient, som er lig med f '(6).

Svar #2
07. oktober 2014 af gymelev2 (Slettet)

kan det passe at f(6) næsten er lig med 300, og kan jeg bare sætte den til 300???

Brugbart svar (0)

Svar #3

Man skal aflæse på den vedlagte graf så godt det nu kan lade sig gøre. Jeg finder f(6) ≈ 290 .

Svar #4

Hvordan skal indtegne tangenten til grafen, når jeg ikke ved hvad forskriften på grafen er og derfor ikke kan tegne den i maple?

Brugbart svar (0)

Svar #5

Man tegner tangenten på grafen, aflæser koordinaterne for to punkter på tangenten og beregner tangentens hældningskoefficient. Her er en opgave, hvor du selv får lov at tænke, og hvor du ikke bare kan proppe det hele ind i en sort maskine.

Svar #6

Mit spørgsmpl er bare hvordan jeg skal tegne tangenten på grafen når jeg ikke har grafen i maple

Brugbart svar (0)

Svar #7

Man indtegner bedst muligt en ret linie, der ser ud til at være tangent til grafen i det betragtede punkt.

Svar #8
08. oktober 2014 af gymelev2 (Slettet)

Men jeg skal udregne f'(x) uden brug af tangent, hvordan gør jeg?

Brugbart svar (0)

Svar #9
08. oktober 2014 af Andersen11 (Slettet)

Nej, du skal bruge den indtegnede tangent til at bestemme f '(6) som forklaret i #1.

Skriv et svar til: Hjælp til differentialregning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.