Historie

Hjælp til emnevalg til Historie opgave

09. november 2014 af Xenu (Slettet) - Niveau: B-niveau
Hej, jeg skal skrive en historie opgave og har svært ved at vælge et emne. Jeg tænkte på at skrive om Berlinmuren eller wall street krakket, men jeg har bare svært ved at få lavet en problemformuleringen. Er der nogen der har en god ide til en problemformuleringen? Jeg skal senest imorgen om morgen finde ud af hvad mit emne skal være.

Brugbart svar (0)

Svar #1
10. november 2014 af Jeyjunior (Slettet)

Hvordan kom man på idéen for at opføre berlinmuren og hvorfor blev den nedlagt igen, hvad fik de ud af at dele Tyskland ? 

Hvordan kan det være at wall street krakkede og kunne det have set anderledes ud end det gjorde den gang? 

Håber det gav dig en form for inspiration, og hjælp til din beslutning. Held og lykke med opgaven 


Svar #2
10. november 2014 af Xenu (Slettet)

Hej Jeyjunior tusind tak for din hjælp :) men jeg har lige fundet ud af min lære at det skal handle om mellemkrigstiden, så jeg kan ikke rigtigt bruge dine gode spørgsmål :(  jeg har så fået emnet: Hitlers vej til magten. Jeg kommer ind på versaill traktaten,, hans parti Nsdap og  hvordan andre lande hjalp til med at genrejse Tyskland efter 2. verdenskrig, for at forhindre en gentagelse af Hitler. Disse områder er alt noget jeg har gennemgået i min undervisning, men jeg skal også bringe noget nyt på banen i forhold til dette. Har du eller nogle andre forslag til hvad det kunne være, evt. en problemformulering? 


Skriv et svar til: Hjælp til emnevalg til Historie opgave

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.