Bioteknologi

Hvad forstås ved en cellulært og molekylært besvarelse?

07. december 2014 af larslarsen97 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej! Jeg skal til at skrive SRP i morgen og skal redegøre for deprission på et cellulært og molekylært niveau. Hvad betyder dette? Og har i et eksempel jeg måske måtte se bare for at få en bedre forståelse for det? 

På forhånd tak!

Brugbart svar (0)

Svar #1
07. december 2014 af flygtighed (Slettet)

molekylært niveau: hvordan ses depression på molekylært niveau? her er det godt at komme ind på Serotonin, et af neurotransmitterstofferne i hjernen. man mener serotonin-mangel har stor indflydelse på depression. det kan både være fordi der mangler serotonin-receptorer på hjernecellerne, cellerne laver ikke nok serotonin, eller der er mangel på tryptophan (som serotonin laves ud fra).

cellulært niveau: hvordan kan man se depression på cellulært niveau. man kan se forskel på en depressiv hjerne og en normal hjerne. sammensætningen af celletyperne er anderledes. der er f.eks. langt færre glia celler i en depressiv hjerne. 

det var umiddelbart hvad jeg ved. 

Men hvis du har problemer med at forstå din problemformulering, så synes jeg da at du skulle snakke med din vejleder..

Svar #2
08. december 2014 af larslarsen97 (Slettet)

Tusinde tak for svaret!

Skriv et svar til: Hvad forstås ved en cellulært og molekylært besvarelse?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.