Engelsk
rettelse af 1,5 side :)
Hej alle sammen
Er der en venlig sjæl der har tid til at rette en lille engelsk stil på 1,5 side? :)
Jeg vil sætte stor pris på det!
På forhånd tusinde tak!
- Sender stilen privat :)
Svar #2
07. januar 2015 af exatb
Tjah, det er det vel.
Ligesom når der afholdes 24timers eksamen hvor man får en opgave i hånden, som man kan frit kan gå ud og få en anden til at løse. Problemet er kun om man kender en der vil gøre det.
Så et eller andet sted har systemet vel accepteret at man bruger sine omgivelser til opgaveløsning.
Svar #3
07. januar 2015 af Stygotius (Slettet)
Det betyder blot at den karakter man så får, er fuldstændig værdiløs.
Svar #4
07. januar 2015 af exatb
Den kan være uhyre værdifuld hvis det betyder at man lige akkurat kommer ind på uddannelse man ønsker sig.
Svar #5
-uden at være kvalificeret til det, ja, - -til lykke !!
Længe leve dem der (uberettiget) kommer på univesitetet uden at kunne stave deres eget navn.
Svar #6
07. januar 2015 af exatb
#5 er nonsens.
Denne eksamensform dokumenterer kun mundtlige færdigheder.
Hvis folk kommer på universitetet(berettiget eller ej) uden at kunne stave, er det fordi der ikke stilles krav om en bestået eksamen i skriftlig dansk. Man kan ikke få andre til at lave sine skriftlige eksamener.
Svar #7
-eller fordi folk ikke har taget deres gymnasietid særlig alvorligt, men lallet sig igennem den og ikke forstået at det er en selvfølge at en universitetsstuderende kan formulere sig på sit eget sprog så godt som fejlfrit.
De render bare rundt på universitetet med deres små sutteflasker, kommer for sent til forelæsninger og øvelser og spiller ellers fodboldspil i gangene.
Svar #8
18. januar 2015 af spørg mig (Slettet)
Sjovt at læse jeres kommentarer, opdagede dem lidt sent :)
Snyd er der ikke tale om, da jeg rent faktisk ikkehar engelsk længere. Jeg er færdig med gymnasiet, og læser nu økonomi på universitetet.
Jeg synes nu ikke at det er en selvfølge at en uni studerende skal kunne formulere sig fejlfrit skriftligt. Ikke alle har de samme skriftlige evner, at det man skriver skal kunne forståes klart og tydeligt er noget helt andet --> det er en selvgølge.
Jeg har aldrig været god til engelsk, og på mit studie som mange andre studier, er vores bøger på engelsk. Så mente at det var en oplagt mulighed for at gøre mit engelsk bedre og bruge lidt tid på det, derfor valgte jeg at lave nogle af de øvelser ma lavede på gym og folkeskole.
Da jeg ingen lærer har der kan rette min stil, er jeg jo nødt til at søge hjælp andre steder fra. Jeg kan dog se at det var det forkerte sted at søge hjælp om, eller bare de forkerte mennesker der så mit "spørgsmål" :)
Tak for jeres tid, og gem nu fordomme væk, spørg inden i mener at jeg er en lille gym studerende knægt der bare skal igennem studiet med 02.
Skriv et svar til: rettelse af 1,5 side :)
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.