Dansk

dansk stil

12. januar 2015 af SarahYS (Slettet) - Niveau: 8. klasse

hej, jeg har lavet en FSA opg. jeg er dog meget nervøs over min karakter. aå jeg tænkte på om der er en der lige vil læse den og give mig en karakter? tak på forhånd :)

Du kommer for sent

"didading didading"

"oh fuck mand, har jeg nu også glemt at slukke for den lorte alarm igen!"

07.00 okay, det var heller ikke så slemt, jo tidligere man står op, jo bedre er det.

No stress, det hele kørte bare for ham. Det endu bedre var jo, at John længe har ventet på at møde sin mor, efter han ikke har set hende fra 3 år siden.

Da han så over til sin mobil, havde han fået en besked fra Daniel, "HALLO JOHN, STÅ NU FOR HELVEDE OP!"

John var dog nok godt meget rasende over, at det bare var så umuligt for ham, at få en fridag.

Politistationen var fyldt med mennesker, det var dog mærkeligt. John havde aldrig set så mange, siden han fik sit job. Man var nød til at mase sig ind, blandt alle de mennesker. Der var dog flest mødre. Daniel trækkede i mig, ind til et møderum.

"Hold da kæft mand, hvad sker der for mennesker?"

"Tag og hold kæft John, vi har virkelig travlt"

Daniel gav John en opgave, han skulle fuldføre enden kl. 12.00.

John tog ud til byen, da det drejede sig om børnekriminalitet og salg af hash.

I radioen blev der sagt, at der blev brændt en container i nærheden af Fredericia.

John så røgen, fra lang afstand. Det var en flok drenge, der havde gang i noget. Han tog sin pistol op og skød oppe i luften. Efter han skød, var der mange drenge der råbte efter hinanden, og signalerede rundt omrking.

"Hold da kæft, okay det her havde jeg aldrig regnet med" sagde John mumlende.

Han hørte skyderi, og råb. Det endte slet ikke godt. John åbnede bildøren og en patron ramte døren. Han mente, at det nok er bedst med at han kører rundt i bilen. Han fik indkaldt 4 politimænd og våben med.

Der gik ikke så lang tid, og de 4 mænd var klar. De omringede drengene, og fik advaret dem om at tage deres pistoler ned, og tage deres hænder op. John havde ikke tænkt på at de vil gå imod, og med et, var der fuld gang, og alle gik i dækning.

John så sig omkring, og løb ud til et hjørne, hvor han kunne se hvad klokken var, 12.57. Det tog ham længere tid end han dog regnede dem. Men det store problem var jo at han skulle mødes med hans mor kl. 13.30 og bare det at han slet ikke kunne vente.

John løb hen til sin bil som åbenbart var blevet taget, så han var nød til at finde en cykel. Han fandt en cykel, som var kastet ned i en busk, og så galt det bare om at cykle, og være der til tiden.

Det var nærmest umuligt for ham, at få vejret, han fandt en bænk under et træ, hvor mennesker gik frem og tilbage. Han tænkte på at der var en stor sandsynlighed for, at han bliver fyret, da han gik sin vej, i en meget stor sag.

John sad stille. Han kunne høre sit eget snøftende åndedræt over blæsten, der spillede en lille melodi i Grise-Olsens gamle piletræ. Han holdt om pistolen, men lagde den så fra sig. Det var, som om den brændte. Han så en rød bil køre op ad markvejen. Den stoppede så pludseligt, at den skred ud og gled ned i grøften med forhjulene. En midaldrende kvinde steg ud og stod med hænderne for ansigtet og øjnene spilet op. Du kommer for sent, sagde John og lukkede øjnene, men han troede nu ikke, at hun hørte ham.


Skriv et svar til: dansk stil

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.