Fysik
Brydetid på HH sikring
Sider med en opgave hvor Ik1f min, er større end hvad som kan aflæses i SIBA's smeltetiddiagram. Men som jeg har forstået, så kan brydetiden findes på anden vis, ved at anvende smelteintergralet for den valgte sikring. Men problemet er at komme videre herfra?. Hvis man kender sin kortslutningsstrøm, sikring, samt smelteintergralet, kan man da ikke finde brydetiden for denne?. Den må jo helst ikke være over 5 sek
Kan nogen hjælpe?
På forhånd tak
Svar #1
11. februar 2015 af hesch (Slettet)
#0: Man har to forskellige anvendelser for en sikring: Overbelastningsbeskyttelse og kortslutningsbeskyttelse.
Din brydetid ( 5 sek. ) ved kortslutning lyder for mig som urimelig lang tid. Hvor har du den fra ?
Overbelastningsbeskyttelse placeres typisk ved udgangssiden af et kabel, kortslutningsbeskyttelsen skal naturligvis altid placeres ved indgangssiden, idet den har til formål at beskytte kablet og dets omgivelser.
Smelteintegralet finder navnlig anvendelse ved dimesionering af kortslutningsbeskyttelsen, hvorved brydetiden kan beregnes temmelig nøjagtigt.
Prøv at vedhæfte kabeldata, netimpedans, værdi for smelteintegral, osv., så at opgaven bliver lidt mere konkret.
Skriv et svar til: Brydetid på HH sikring
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.