Engelsk

Hjælp til engelsk mundtlig eksamen

11. april 2015 af andr917d (Slettet) - Niveau: 9. klasse
Hej

Jeg skal lave en disposition i engelsk til på fredag. Jeg skal vælge et underemne inden for de overemner vi har haft i løbet af året. Er der nogen der har nogle gode ideer, for jeg er helt lost. Overemnerne er: manipulation, history of rock,The USA, fear, thriller and horror og fight for your rights.

Tak på forhånd

Brugbart svar (0)

Svar #1
11. april 2015 af Stygotius

Under overemnet "The USA" kunne du jo f.eks. vælge at tale om det faktum at der stadig finder diskrimination af den sorte befolkning sted i USA, og at både politi og domstole og, de fortrinsvis hvide, juryer frikender poliltifolk for overgreb mod sorte medborgere. Det er en ægte skandale. Man ser også at procentdelen af sorte indsatte i amerikanske fængsler er langt større end procentdelen af hvide fanger.


Brugbart svar (0)

Svar #2
12. april 2015 af BGH1995

#1

Helt enig. Det er også et enormt relevant og aktuelt emne at tage fat i. Der dukker hele tiden nye videoer op, hvor det amerikanske politi begår seriøse overgreb på de sorte. Senest en video, hvor en hel gruppe af betjente tæsker løs på en sort mand, hvilket nær endte fatalt.

http://ekstrabladet.dk/112/politibrutalitet-mand-taesket-af-ti-betjente/5517141

Vh


Svar #3
13. april 2015 af andr917d (Slettet)

Jeg er virkelig enig i at det er et super godt emne. Men en anden fra min klasse har allerede valgt at snakke om det, så jeg tror ikke det går.

Har i nogle andre ideer?

Tak for respons :)

Brugbart svar (0)

Svar #4
13. april 2015 af BGH1995

#3

Må man ikke være flere om et emne?

Emnet kan jo i og for sig også gå ind over "Fight for your rights"


Svar #5
13. april 2015 af andr917d (Slettet)

Nej det må man desværre ikke

Skriv et svar til: Hjælp til engelsk mundtlig eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.