Matematik

Snyd

19. juni 2015 af Larspeter1 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej studieportalen, jeg blev tidligere i dag kontaktet af min skole med en meget overraskende besked. 
De påstod at jeg har (i samarbejde med en fra min klasse) snydt til min matematik skriftlige eksamen.
Jeg fatter simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre da de siger, at de vil træffe en afgørelse på mandag. 

Det skal dog lige pointeres, at nogle af vores opgaver ligner hinanden, hvilket også var grunden til at de fik mistanke, men situationen er den, at vi har sidder måneder før eksamen og forberedt os ved at lave gamle opgave og skabeloner til de opgave vi troede der kunne komme. Derfor er der nogle opgaver hvis udregninger minder om hinanden, fordi vi har lavet det udfra de skabeloner.
Vi prøvede at forklarer det til skolen, men de var beslutsomme på, at der skulle være en konsekvens. 

Hvad kan jeg gøre som elev nu? Hvad kan der ske med mig hvis de føler at jeg har snydt? 
Jeg er simpelthen på bar bund og er så irreteret og ked af det! 
Håber virkelig der er nogen med et råd eller to!


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juni 2015 af Therk

Få jeres kadavere smidt ned på skolens administration mandag morgen og, med jeres materiale, vis dem hvorfor de mistænker jer for snyd og hvorfor det ikke er.

Ellers må I gå videre til en højere instans og appellere afgørelsen.

Det danske retssystem er baseret på det såkaldte to-instansprincip, der sikrer, at parterne kan appellere rettens afgørelser til en højere instans. Den højere instans kan enten nå frem til samme resultat (stadfæste) eller ændre dommen.

http://gymnasie.kenddinret.dk/om-danmarks-domstole/


Skriv et svar til: Snyd

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.