Matematik
Regression
Jeg sidder med en opgave som jeg er i tvivl om jeg har løst rigtigt.
Jeg vedhæfter både spørgsmålet og mit løsningsforslag. Det jeg er i tvivl om er, om jeg har forstået at fortolke regresionskoefficienter rigtigt.
Hvordan skulle den ellers løses hvis mit forslag er forkert.
Tak på forhånd for hjælpen.
Svar #2
23. august 2015 af Keal (Slettet)
Det er korrekt, men du kunne godt være lidt mere præcis i din beskrivelse af sammenhængen.
Se evt. https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1619144
Svar #3
23. august 2015 af studieportalen0 (Slettet)
Tak for det, jeg kiggede på dit link og skulle også bruge hjælp til de øvrige spørgsmål så det var godt du linkede til det.
Svar #4
Hej igen,
Jeg har et spørgsmål vedr. konfidensinterval. Du har svaret på det i den tråd du henviste mig til, men jeg er ikke helt med på hvordan man kan forkaste nul hypotesen? Hvorfor er nul hypotesen at beta1=0, og hvor kan man aflæse?
Jeg har vedhæftet et screenshot af den anden tråd.
Svar #5
23. august 2015 af Keal (Slettet)
At hældningen er 0, dvs. β1=0, betyder at det systoliske blodtryk ikke afhænger lineært af alderen. Dermed er der ikke nogen lineær sammenhæng mellem de to variable. Derfor testes nulhypotesen H0:β1=0 med den alternative hypotese H1:β1≠0. At foretage denne signifkanstest på et 5% signifikansniveau er ækvivalent med at undersøge om 0 ligger 95% konfidensintervallet for β1.
Svar #6
Det giver meget god mening.
Hvad mente hende som du hjalp i den anden tråd, med at det kunne hun aflæse?
Skriv et svar til: Regression
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.