Samfundsfag

Hvordan starter an en sammenligning?

06. september 2015 af Melanie14 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Jeg skal lave en sammenligning på 2 artikler, men jeg ved ikke hvordan man skal starte. Hvad er det første man skal skrive? Selve opgaven lyder " Sammenlign de 2 artikler med udgangspunkt i hvad de siger om det senmoderne samfund" 

Brugbart svar (0)

Svar #1
06. september 2015 af stxelev12345 (Slettet)

Jeg ville nok starte med en kort introduktion til hvad essencen af Det Senmoderne Samfund er. Herefter ville jeg personligt starte med at kort redegøre for artikel 1's syn på Det Senmoderne Samfund er og herefter en kort redegørelse af artikel 2's syn på Det Senmoderne Samfund. Herfter ville jeg sammenligne synspunkterne, ved blandt andet at kigge på ligheder og forskelle. Eventuelt vil jeg der starte med at kigge på lighederne, hvorefter jeg vil påpege forskellene, og her eventuelt starte en let diskussion mellem forskellene i artiklernes synspunkter. 

Altså jeg ville gøre som følgende: 

- Vigtigste elementer i det senmoderne samfund, ''Hvad er det senmoderne samfund''? 

- Kort redegørelse for synspunkterne i artikel 1

- Kort redegøresle for synspunktern i artikel 2

- Sammenligning: 

- Ligheder i synspunkter... 

- Forskelle i synspunkter (diskuter, fx. hvilken artikel har mest ret og hvorfor) 

Brugbart svar (0)

Svar #2
09. september 2015 af Studscientpol (Slettet)

Redegør for hver artikel, og diskutér dernæst ligheder og uligheder. Slut gerne af med vurdering af hvilken artikel som har de bedste argumenter :)

Skriv et svar til: Hvordan starter an en sammenligning?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.