Matematik
FSA - Sprækkebjerg
Hej, jeg har fået en afleveringsopgave for, men jeg kan ikke forstå hvad spørgsmålet drejer sig om.:
Der er en klasse på 20 elever og 2 lærere der skal på Sprækkebjerg. De kommer fra Randers de skal spille paintball. Det koster 150 kr. pr person + 1 kr. pr. paintball (150 paintballs pr. person.) De skal også have grillmad det koster 2000 kr. at leje grillhuset. En pakke pølser koster 20 kr. der er 10 pølser i hver pakke. De skal alle have 5 pølser hver. Pris på bustur fra Randers til sprækkebjerg 20 kr. pr. person.
Hvor meget koster det i alt?
på forhånd tak.
Svar #1
06. september 2015 af JulieW99
Det går ud på, at du skal finde ud af, hvor meget det koster i alt. Hvor meget koster mad + paintball + rejsen til Sprækkebjerg + leje af grilhuset.
Når du har fundet ud af hvad hver af tingene koster for det samlede antal personer der skal af sted, kan du ligge det sammen, og dermed få resultatet for, hvad turen koster i det hele.
Vh Julie
Svar #2
06. september 2015 af Laila2Ariana (Slettet)
Jamen jeg forsår ikke hvor mange paintball der er og hvad det koster
Svar #3
06. september 2015 af JulieW99
Hver person skal have 150 paintballs, og hver paintball koster 150 kr. Altså 150*1=150 kroner for paintballs for hver person. De skal altså både betale entré(150 kr) og betale for at få 150 paintballs(150 kr) = 300kr pr. person for at komme ind og spille paintball.
Vh Julie
Svar #5
06. september 2015 af GalVidenskabsmand (Slettet)
Prøv at stille det op på en overskuelig måde.
Entré til paintball: 22 personer * 150 kr/person = ......kr
Køb af paintballs: 22 personer * 150 paintballs/person * 1kr/paintball = .....kr
Leje af grillhus : 2000 kr
Køb af pølser: 22 personer * 5 pølser/person = 110 pølser. 110 pølser / 10 pølser/pakke = 11 pakker. Pris: 11 pakker * 20 kr/pakke = .....kr
Bustur: 22 personer * 20 kr/person = .....kr
I alt: ........kr
Skriv et svar til: FSA - Sprækkebjerg
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.