Debat

Mistænkt for snyd...

20. oktober 2015 af Stats

I dag har jeg været til prøve... Jeg syntes spørgsmålene var simple, og har derfor svaret korrekt på alle spørgsmål.... Jeg havde 1 time og 20 minutter til opgaverne, men klarede prøven på 15 minutter. (Der var vidst omkring 30 spørgsmål). Prøven skal lige siges, at det var en multiple choice opgave.

Nu har min lærer sagt, at jeg og en anden, skal til en genprøve. Prøven vil finde sted om 3 dage fra nu (fredag). Samtidig, så skal vi besvare ligeså mange opgaver på 20 minutter. Jeg og den anden er de eneste der skal til genprøve...

Kan han tillade sig det? Eller?? PS. Jeg har fandme ikke snydt, og han gør det fandme kun for at straffe mig og en anden!!!

Eksempel på spørgsmålene er:
Hvad indgår i magtens tredeling
Svar 1, svar 2, svar 3, svar 4

Er der forskel på falsk og forfalskning
Svar 1, svar 2

Hvad er falsk
svar 1, svar 2, svar 3

-----------------

Jeg er bange for, at han laver spørgsmålene MEGA lange, så det er det, som presser os mht. tiden, og evt. at svarene ikke bliver inde for det vi har lært indtil videre.


Svar #1
20. oktober 2015 af Stats

.

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #2
20. oktober 2015 af JulieBRasmussen (Slettet)

Det lyder super uretfærdigt! Men hvis prøven virkelig var så nem, er det vel ikke noget problem at tage en lignede prøve igen? ;) Men hvis de andre fik 1t og 20 min skal i også have det!

Prøv at spørge på kontoret om det kan passe at han kan tillade sig at kalde jer til genprøve uden grundlag. Håber du finder ud af noget. 


Svar #3
20. oktober 2015 af Stats

Jo tak. :)

Men.. Må han gøre det??

Jeg er ikke bange for, at jeg ikke kan svare på spørgsmålene, jeg er bange for, at der bliver spurgt til noget vi ikke har lært/ noget som ikke står i vores grundbog, og at spørgsmålene hver tager 3 minutter at læse, fordi at de er så lange....

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #4
20. oktober 2015 af JulieBRasmussen (Slettet)

Prøven lyder meget simpel så det giver jo ingen mening at han vil straffe jer for at gøre det godt? Men prøv at klage til kontoret. Han må ikke lave forskelsbehandling på jer. Han kan ikke bare tilade sig at kalde jer til genprøve uden en ordenlig grund. Har du snakket med ham om hvorfor han mener at i har snydt?


Brugbart svar (0)

Svar #5
21. oktober 2015 af Therk

Har du spurgt ind til ræsonementet for genprøven eller har du antaget at det er mistanke om snyd, der ligger til grund for den?

Første skridt er dialog. Måske er det ment som ekstraundervisning. Det kan også være ment som et forsøg på at få et mere præcist karaktergrundlag, hvis du ligger usikkert mellem de to topkarakterere.

Hvis prøven viser sig at være som du først antog, så tag derefter prøven op med skoleledelsen, men undgå at drage forhastede konklusioner for alles skyld.


Brugbart svar (0)

Svar #6
21. oktober 2015 af Bang7812

det kommer an på om du har fået en dålig karakter og han syntes at hvis du lige brugte lidt mere tid så ville du nok kunne få det 12 tal. måske lavede du eller flere fejl fordi du måske kom til at svare forkert i farten


Brugbart svar (0)

Svar #7
04. november 2015 af Stygotius

#5

En prøve eller en eksamen er IKKE, og skal ikke være, undervisning !!!


Skriv et svar til: Mistænkt for snyd...

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.