Engelsk

Biologisk analyse

03. december 2015 af Emilia19 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej, jeg sidder og er igang med SRP og jeg skal lave en biografisk analyse af en roman på engelsk. Bogen handler om forfatterens barndom og er derfor ikke en fiktion på nogle måder. Jeg ville høre om der var nogle der ved hvad man skal komme ind på når man analysere biografisk. 
Tak på forhånd. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. december 2015 af powpow

Du afslutter ikke din sætning :-) komme ind på når man hvad?
Hvad er det fagene du skriver i?

Svar #2
03. december 2015 af Emilia19 (Slettet)

Hov ja, det gik lige lidt hurtigt. Det jeg ville høre var, om der var nogle der havde nogle ideer til, hvad man skal komme ind på, når man analysere biografisk. :) 

Jeg skriver i Psykologi og Engelsk. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. december 2015 af Stygotius

analysere - navnemåde

analyserer - nutid

Det er 4.klasses stof.


Brugbart svar (0)

Svar #4
03. december 2015 af Stygotius

ad # 1

Der er ingen sætning som ikke bliver afsluttet.


Brugbart svar (0)

Svar #5
03. december 2015 af powpow

#4
Jo der var, det blev redigeret ;-)

Svar #6
03. december 2015 af Emilia19 (Slettet)

Hvis det var 4 klasses stof, tvivler jeg at mine lærer ville lave en problemformulering som indholdte en biografisk analyse på baggrund af en selvbiografi. Jeg spørg fordi jeg ikke er helt 100 % sikker på hvordan jeg helt præcist skal gøre det, og derfor hører jeg, om der er andre der har lavet noget ligende, på en selvbiografisk bog..  


Brugbart svar (1)

Svar #7
03. december 2015 af powpow

Brug evt den biografiske metode, her er et uddrage fra litteraturens veje:

"Georg Brandes introducerer den biografiske metode omkring 1870, og den er præget af ideer fra det moderne gennembrud. Især det naturvidenskabelige syn på mennesket spiller ind. Mennesket og kunsten ser man groft sagt som produkt af arv og miljø, og man begynder at lede efter årsagsforklaringer i forholdet mellem 'liv og kunst'. Her spørger man f.eks.:

Hvordan passer teksten ind i hele forfatterskabet?
Hvilken begivenhed i forfatterens liv ligger bag den enkelte tekst?
Hvilken sammenhæng er der mellem teksten og forfatterens liv?”


Brugbart svar (0)

Svar #8
03. december 2015 af Stygotius

Nej, nej, nej,  -det er 4.klasses stof ikke at skrive "analysere" når der menes "analyserer".


Svar #9
03. december 2015 af Emilia19 (Slettet)

Haha wow, lagde du virkelig mærke til, at jeg måske havde en smule travlt, og glemte at skrive et "r". :o 


Brugbart svar (0)

Svar #10
03. december 2015 af Stygotius

"travlt"  ??? ha- ha.  Den var go'


Skriv et svar til: Biologisk analyse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.