Fysik
Raket
Jeg har et spørgsmål som lyder: Opstil og løs bevægelsesligningen for en raket med og uden tyngdefelt, idet du vurderer hvor stor en fejl man begår ved at se bort fra tyngdekraften.
Jeg har løst bevægelsesligningen både med og uden tyndefelt. Men jeg er ikk sikker hvordan jeg skal besvare det sidste spørgsmål:
Svar #1
17. december 2015 af Elmgreens (Slettet)
Det var da en sjov formulering. Det kan jeg godt forstå du ikke kan svare på og den vil vække opsigt til mange teorier.
Hvis jeg skulle give et bud ville jeg tro det er som følgende: Det ville ikke være en fejl at sætte bevægelses ligningen uden for et tyngdefelt. Men det ville fjerne en ydre kræft som -g*t og dermed stå med noget der er i en tom dimension (rummet) men det betyder også at alt kraft du tilfører din bevægelse vil være konstant eller accelerende da der intet er til at modvirke den. (set bort fra luft da det er en raket)
(Newtons love ville være et godt sted at kikke for at lave et muligt svar på den opgave)
Skriv et svar til: Raket
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.