Teknologi

Skriftlig opgave om udviklingen af danskernes brug af internettet

18. december 2015 af Majken1989 - Niveau: B-niveau

Hey alle

Jeg sidder med en skriflig opgave som skal afleveres her inden jul. 

Vi skal skrive om danskernes internet-vaner og udviklingen indenfor dette. Jeg er dog lidt blank på en indgangsvinkel...

Nogen har nogle gode idéer

Mvh.

Brugbart svar (0)

Svar #1
18. december 2015 af Kenney88

Hej Majken,

En mulighed kunne være at se på den måde som TV har flyttet sig fra kablerne til internettet med streaming tjenester som f.eks. Netflix og HBO. Mange vælger i dag ikke at købe et tradiotionelt TV abbonoment, fordi de hellere vil vælge selv via en internet-tjeneste.

En lidt mere kedelig vinkel kan være, hvordan internet teknologien har udviklet sig, og hvordan man år for år får flere mbit bredbånd. Det kan du f.eks. læse mere om på billig bredbånd.dk. I forhold til dette kunne et spørgsmål være: Hvorfor bliver internet billigere og billigere? Hvornår stopper det og hvad bliver det næste? Se f.eks. på Google luftbalonner som er sendt op for at give gratis internet til de fattige lande. Det kan godt være det egentlig var Facebook... kan ikke helt huske det ;-)

Håber mine ideer ku bruges.

Mvh.Kenny

Brugbart svar (0)

Svar #2
09. august 2016 af PrebenB

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #3
06. december 2018 af lkhlkh

Hvis andre herinde, skal i gagn med at skrive ene lignende opgave, så synes jeg synes det kunne være en super interessant vinkel med ændringen i flow-tv til streamingtjenester. En idé kunne evt. være at kontakte en streamingtjeneste som Viaplay el. C MORE direkte og høre om de var interesseret i et samarbejde.

Alternativt kan man tage fat i nogle af de streamingportaler der er, som måske kan være god sparring i udformningen af en sådan opgave. Streamingportaler jeg lige kan komme i tanke om kunne være Playpilot og Streamingnews.

Held og lykke til dem af jer der kaster jer ud i sådan en fed opgave!

Skriv et svar til: Skriftlig opgave om udviklingen af danskernes brug af internettet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.