Dansk

Optagelsesprøve HHX

07. april 2016 af Yoda21 (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Jeg går nu i 10. klasse og er blevet vuderet uegnet pga. en masse fravær. Jeg har lige været til optagelsesprøve på HHX. Men er super nervøs om jeg nu er kommet ind eller ej. Eftersom jeg har lavet lidt af en dummert. Vi skulle lave skriftlig Matematik og skriftlig Dansk. Dansk er en af mine stærkeste fag, så sådan en dum fejl som denne går mig utrolig meget på... Jeg troede vi fik 20 minutter til at skrive et resume af en novelle, så brugte alle 20 minutter på resumeet. Det viste sig så at man skulle lave personkarakteristik og et resume på de 20 minutter, hvilket jeg nu også synes giver mere mening. 

Men vil den ene fejl have kæmpe indflydelse på mine karakter?

Alle de andre opgaver i dansk gik meget godt mener jeg og det samme med matematik delen. Efterfølgende hørte jeg også at mange sagde de havde brugt for meget tid på deres resume og ikke skrev specielt meget ved personkarakteristiken.


Svar #1
07. april 2016 af Yoda21 (Slettet)

#0

Jeg går nu i 10. klasse og er erklæret uegnet pga. en masse fravær. Jeg har lige været til optagelsesprøve på HHX. Men er super nervøs om jeg nu er kommet ind eller ej. Eftersom jeg har lavet lidt af en dummert. Vi skulle lave skriftlig Matematik og skriftlig Dansk. Dansk er en af mine stærkeste fag, så sådan en dum fejl som denne går mig utrolig meget på... Jeg troede vi fik 20 minutter til at skrive et resume af en novelle, så brugte alle 20 minutter på resumeet. Det viste sig så at man skulle lave personkarakteristik og et resume på de 20 minutter, hvilket jeg nu også synes giver mere mening. 

Men vil den ene fejl have kæmpe indflydelse på mine karakter?

Alle de andre opgaver i dansk gik meget godt mener jeg og det samme med matematik delen. Efterfølgende hørte jeg også at mange sagde de havde brugt for meget tid på deres resume og ikke skrev specielt meget ved personkarakteristiken.


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. april 2016 af Stygotius

Du kan jo begynde med at stave "vurderet" rigtigt  -hvis dansk er (en) et af dine stærkeste fag".


Skriv et svar til: Optagelsesprøve HHX

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.