Afsætning

Affiliate marketing modeller

21. maj 2016 af Traeningsguiden (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej,

Jeg er ved at lave en stor undersøgelse af affiliate marketing og hvordan virksomheder bruger det i deres markedsføringsstrategi. 

Jeg har allerede inddraget de 4 og 7 p'er (der er både produkt og service virksomheder) samt porters five forces og alle de 'normale' modeller der bliver anvendt på HHX. 

Mit spørgsmål er, om der er nogen herinde som har nogle modeller, som de tænker kunne være anvendelige i forhold til affiliate marketing?

Definitionen af affiliate marketing: Affiliate marketing er en form for performance-baseret markedsføring, hvor en virksomhed belønner en eller flere partnere for hver besøgende eller kunde der henvises fra affiliate-virksomhedens egen markedsføring.

For selv at have hands-on i praksis, har jeg opsat en hjemmeside til at agere testforsøg som affiliate marketing platform: træningsguiden :-)

Jeg håber at vi kan få en diskusion op herinde på forummet, hvilket jeg håber at du vil være med til at bidrage til :-)


Skriv et svar til: Affiliate marketing modeller

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.