Eksamensforberedelse

Klage over eksamen – får man en ny censor?

03. juni 2016 af 17P (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hvis man klager over en mundtlig eksamen og får medhold, får man så en ny censor?

Hvis man skulle trække et spørgsmål under eksamen, skal man så op i det samme emne, eller skal man trække igen?

Hvornår vil omeksamen lægge, vil man kalde sig student selvom om man skal til omeksamen??


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. juni 2016 af idajakopsen (Slettet)

Må jeg spørge om hvilken eksamen, altså hvilket fag du vil klage i? For har selv haft en dårlig oplevelse i dag med eksamen.. 


Svar #2
03. juni 2016 af 17P (Slettet)

Bioteknologi


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. juni 2016 af Sfeldt (Slettet)

Hvis du klager over en eksamen, så skal både eksaminator og censor argumentere for karakteren. Så sendes det til rektor, som tager stilling til, hvad der skal ske. 

Skulle du få medhold, og det er ikke så nemt som det lyder, så får du både ny eksaminator, ny censor og skal trække et nyt spørgsmål. Den karakter du så får gælder, også når den er værre end den du klager over. 

Omeksamen kommer til at ligge nogle uger frem, det kan godt tage lidt tid for alle parter at tage stilling. Om du så må kalde dig student alligevel ved jeg ikke. 


Svar #4
04. juni 2016 af 17P (Slettet)

Den nye eksaminator er det en anden lærer fra skolen, eller er det en man slet ikke kender? Det leder også til mit andet spørgsmål. Foregår omprøven på skolen eller andetsteds?

Der er de samme mulige spørgsmål at trække, ik?


Brugbart svar (0)

Svar #5
04. juni 2016 af Sfeldt (Slettet)

Den nye eksaminator er nok en lærer fra din skole. Omprøven foregår typisk på din skole. Det er de samme spørgsmål der skal trækkes, hvis det er et fag, hvor spørgsmålene oplyses på forhånd. 


Skriv et svar til: Klage over eksamen – får man en ny censor?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.