Studiebolig

Kollegier ved DTU

05. juli 2016 af 1jazzoz

Hej, jeg starter på DTU til september og derfor søger jeg med lys og lygte efter en bolig. Men inden jeg sender en masse ansøgninger afsted vil jeg så vidt gerne høre lidt om hvordan lydniveauet er på de forskellige kollegier. 


Jeg elsker at være social og at drikke en øl, men jeg sætter også pris på min søvn. Kender i nogle kollegier hvor væggene ikke er papirstynde og hvor man kan undgå at høre hvad der sker på naboværelserne når man sidder på sit eget værelse? Det har jeg nemlig prøvet før og det var umuligt at sove når man kunne høre naboens fjernsyn,diskussioner etc.. 

Alle inputs vedrørende kollegier i KBH området er værdsat :) .


Vh

Jacob


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. juli 2016 af JulieW99

Jeg tror ikke at der er særligt mange der har boet flere steder. Mit bedste råd er at skynde sig at søge noget bolig, nu det er København.
- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #2
06. juli 2016 af hesch (Slettet)

Man kan ikke kategorisere et kollegies støjniveau. Det varierer fra køkken til køkken, og der er jo lidt mere larm og truthorn, når OL-feberen raser. En rask vandkamp i sommervarmen, køkkener imellem, kan også udløse en del postyr. Nogle beboere har et klaver de øver sig på, osv. Sådan er det bare.

Men man kan - uden recept - købe vatkugler tilsat lidt voks til at proppe i ørerne. Gør det og tæl får når du skal sove.

Følg også rådet i #1.


Svar #3
06. juli 2016 af 1jazzoz

Jeg hører jer.. Men når det er sagt så ER der forskel på hvor godt lydisoleret kollegieværelser er, nogle er så godt isoleret at man ikke kan høre når folk går forbi på gangen, mens andre er disponeret for alt hvad der sker i naboværelset, på gangen, i køkkenet etc. 

Ørepropper er meget fint, men jeg ville stadig sætte pris på at min dør ogsåkunne tage noget af støjen.


Brugbart svar (0)

Svar #4
06. juli 2016 af JulieW99

Du kan nok ikke sortere dine kollegier på den måde. De er, som de er, og du er nødt til at tage det du nu en gang kan få. Ellers må du finde dig en lejlighed. Det er trods alt nok muligt at flytte, hvis du ender på et der er helt forfærdeligt.
- - -

Vh Julie


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. juli 2016 af Eksperimentalfysikeren

Min kone og min datter, der har boet på hvert sit kollegium oplyser, at hvis kollegiet har overvægt at studerende fra samme uddannelsesinstitution, vil der ofte være begrænsninger i lydniveauet i eksamensperioden. F.eks. er baren lukket på DTU-kollegierne under DTU-eksaminer. Desuden vil naboen jo nok være optaget af egen læsning, når man selv læser til eksamen.


Brugbart svar (0)

Svar #6
10. oktober 2016 af klotte (Slettet)

I DTU ´s eksamensperiode er larm forbudt på kollegierne. det slår man hårdt ned på. Alle kollegierne har tynde vægge - men på Poul Bergsøe er der blokke med luft imellem og to etager...... du e rheldig hvis du får tilbudt et værelse - boligkø er lang.


Brugbart svar (0)

Svar #7
02. maj 2017 af Stygotius

I øvrigt er Poul Bergsøekollegiet det smukkest beliggende kollegium der findes.

Andre kollegier i nærheden af DTU

Nybrogårdkollegiet

Professsor Ostenfeldkollegiet

Trørødkollegiet

Kampsaxkollegiet

William Demantkollegiet

Villum Kann Rasmussenkollegiet


Brugbart svar (0)

Svar #8
02. maj 2017 af klotte (Slettet)

Enig Stygotius - og de har 50 års jubilæum i september -så hvis du har boet der kan jeg måske få dig med.

Og så glemte du lige P:O Pedersen kollegiet og Viggo Jarl Kollegie ti din opremsning :)

KH

Lotte


Brugbart svar (0)

Svar #9
02. maj 2017 af Stygotius

Ja, jeg boede der da jeg læste  -som "the odd man out" blandt lutter ingeniørstuderende.. 

Så vidt jeg ved er Viggo Jarlkollegiet kun for billedhuggerelever., og ja, jeg glemte P.O.Pedersenkollegiet.

Det er i det hele taget nok Danmarks smukkeste  egn vi taler om.

Nogle af disse kollegier ligger inde på DTUs område, hvilket jo betyder at man i teorien kan bo og leve der i 5-6 år uden at komme i berøring  med det virkelige liv udenfor.

........med til hvad?


Brugbart svar (0)

Svar #10
02. maj 2017 af klotte (Slettet)

Nej Viggo Jarl er for alle og iøvrigt har Haagemans kollegiet også en  stor pulje for ingeniørstuderende

Jeg arbejder på kollegierne i og omkring DTU ;)


Brugbart svar (0)

Svar #11
02. maj 2017 af Stygotius

OK, jeg var heller ikke helt sikker.

....få mig med tl hvad?


Brugbart svar (0)

Svar #12
02. maj 2017 af klotte (Slettet)

50 års jubilæum på Bergsøe ;)


Brugbart svar (0)

Svar #13
02. maj 2017 af Stygotius

Hvad? Hvornår? Hvordan? Hvor?


Brugbart svar (0)

Svar #14
02. maj 2017 af klotte (Slettet)

Ikke fastlagt endnu - men i september på kollegiet ;)


Brugbart svar (0)

Svar #15
02. maj 2017 af klotte (Slettet)

Hvornår boede du der ?


Brugbart svar (0)

Svar #16
02. maj 2017 af Stygotius

1966-68


Brugbart svar (0)

Svar #17
02. maj 2017 af klotte (Slettet)

Hvor er det sjovt.... jeg sige rtil når jeg ved noget- sen dmig lige en mail på [email protected]


Brugbart svar (0)

Svar #18
02. maj 2017 af Stygotius

Hvorfor er det sjovt?

Ok, men hvornår skal jeg sende dig en mail?

Er det virkelig  [email protected] med stort L ??


Brugbart svar (0)

Svar #19
02. maj 2017 af klotte (Slettet)

lige meget med stort eller småt "L"- bare send så jeg har din mail. så vil jeg fortælle beboerrådet at jeg har kendskab til en fra dengang ?

sjovt fordi jeg sjældent snakker med nogle der boede der dengang.

Du må ha boet der fra kollegets start....1967

Mvh 

Lotte


Skriv et svar til: Kollegier ved DTU

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.