Studievalg og videregående studie
medicin i Tyskland
Og hvor mange antal ansøgere er der plads til?
Svar #1
13. september 2016 af Skaljeglavedinelektier
Mit gæt ville være deres respektive hjemmesider. Er adgangskvotienterne for høje i Danmark, eller hvad trækker dig mod Tyskland?
Svar #2
14. september 2016 af pigen001 (Slettet)
Svar #3
14. september 2016 af Skaljeglavedinelektier
Jeg vil tro, at der også kræves meget for at kunne studere medicin i andre lande. Jeg vil tro, det er svært at finde noget ligende den danske model, hvor der står en adgangskvotient samt adgangskrav. Der er flere lande i EU, der ikke har den samme karakterskala som i Danmark og samme opbygning.
Desuden skal man ofte, i udlandet, kunne dokumentere sine færdigheder i sproget (f.eks. tysk og/eller engelsk), da studiet foregår på modersmålet. De nordiske lande har dog indgået en aftale, så der er lige adgang til videregående uddannelser, så man her igennem har samme rettigheder som alle andre ansøgere samt, at man ikke skal dokumentere sine færdigheder i f.eks. norsk eller svensk så længe, man blot behersker dansk. Der kræves heller ikke dokumentation for engelsk færdigheder.
Karolinska Institutet (Sverige) er f.eks. et meget kendt universitet indenfor medicin, så det var da en mulighed.
Skriv et svar til: medicin i Tyskland
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.