Dansk

Filmen "Into the wild"....

06. oktober 2016 af LucasVjames (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej, nogen der kender filmen "into the wild" og vil fortælle mig hvad den handle om?

Brugbart svar (0)

Svar #1
06. oktober 2016 af Moderatoren

Det er ikke meningen, at du selv skal se den, eller? 

Brugbart svar (1)

Svar #2
06. oktober 2016 af BechHohen88 (Slettet)

"Into the Wild" er en biografisk dramafilm, der skildrer den unge Cristopher McCandless' forsøg på overlevelse i Alaskas vildnis. I filmen vender McCandless det civiliserede liv med uddannelse, familie og karriere ryggen for derimod at danne en ny identitet uden for den sociale overklasse. Hvis du vil have uddybet handlingen mere kan du 

1) Se filmen (nok nødvendigt, hvis I skal behandle den i undervisningen)

2) Læse den engelske Wikipedia; 

https://en.wikipedia.org/wiki/Into_the_Wild_(film)

Brugbart svar (0)

Svar #3
06. oktober 2016 af maria2datter (Slettet)

ohhh, jeg elsker den film og bogen!

Chris McCandless færdiggører sin bachelor degree og får en bil af sine forældre, han kan ikke li' hvor matriel verden er og han tager ut "into the wild". Han brænder sine penge og resjer rundt i USA, bla. Colorado Rive og ender helt oppe i Alaska hvor han vandrer ude i naturen alene med meget lidt mad, et gevær og ikke så meget andet. Han ender med at komme til at spise en giftig plante og dør derefter af sult. Han skriver en lille dagbog gennem sin lange rejse og han holder lidt kontakt med sin søster men hans familie ved ikke hvor han er. Han stoler på fremmede mennesker og bor lidt her og der. I starten af hans rejse kalder han sig selv Alexander Suptertramp, og han beholder dette navn gennem hele sin rejse men lige før han dør signerer han sin dagbog som sit rigtige navn Chris McCandless. 

Man mener at han ikke havde et særlig godt forhold til sine forældre og at hans far måske ikke var den sødeste.

Jeg ville stærk rekommendere både bogen og filmen og jeg hader endda at læse! Meget inspirerende.

Svar #4
06. oktober 2016 af LucasVjames (Slettet)

Tak for jeres svar, har lige set den og synes den er god. Nu skal jeg bare lave opgaverne til den :)

Skriv et svar til: Filmen "Into the wild"....

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.