Matematik
Hjælp til opg - MAPLE
I en model for en bestemt person kan sammenhængen mellem personens overfaldeareal og vægt beskrives ved
O = 0,31 * m0,425 , 50 < m <150,
hvor O betegner personens overfladeareal (målt i m2), og m betegner personens vægt (målt i kg).
a) Med hvor mange procent cokser personens overfladeareal, når personens vægt vokser med 15%?
Svar #1
09. november 2016 af MatHFlærer
Anvend

Dvs.

Indsæt dine oplysninger og løs via solve i Maple.
Svar #3
09. november 2016 af Theajames (Slettet)
Jeres metoder er ikke nogen vi har gennemgået i klassen, er der andre metoder at løse den på? men tak alligevel.
Svar #4
#3 Det er mig er har skrevet #1 og #2. Men hvilken metode bruger I da i dit gymnasium?
Svar #5
nu ved jeg ikke hvordan man løser den her opgave, så ved ikke hvilke metoder der kan bruges. Men det er typisk noget med at definere, plotte, løse ligning osv. Men ja, hvis det kun er de metoder i kender så må jeg få spurgt min lærer.
Svar #6
09. november 2016 af AMelev
Når personens vægt vokser med 15% fra m til 1.15 m, så vokser overfladearealet fra O(m) = .... til O(1.15m) = ....
Bestem den %-vise tilvækst fra O(m) til O(1.5m) på sædvanlig vis.
NB! Den procentvise tilvækst af O er uafhængig af m-værdien - kun afhængig af den procentvise tilvækst af m - så du evt. sætte m = 1 = 100%. Den skal vokse med 15% til m1 = 115% = 1.15.
Svar #7
hvad med den her?:
Svar #8
a) f(x)=5 løs ligningen
b) differneiter funktionen f(x) og løs ligningen f'(x)=0
Svar #9
sådan her?
Skriv et svar til: Hjælp til opg - MAPLE
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.