Studievalg og videregående studie

Optagelse af finansøkonomer på HA Almen på CBS

21. december 2016 af Studee (Slettet)

Jeg står i den situation at jeg efter gymnasiet har et snit på 7. Dette er ikke nok til at komme ind på uddannelsen til HA Almen på CBS hvilket er min store drøm. Har kigget lidt rundt på nettet og har fundet ud af at jeg kan tage en uddannelse som finansøkonom, og derefter søge ind på HA Almen med merit for de fag jeg har bestået fra finansøkonom-uddannelsen. Mit spørgmål er derfor om mit dårlige snit på 7 fra gymnasiet stadig er aktuelt for min optagelse på HA Almen, eller om jeg kan tage en omvej ved at tage uddannelsen som finansøkonom og undgå at blive afvist pga. mit snit på 7 fra gymnasiet.


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. december 2016 af tomoyo

Der er jo kommet uddannelsesloftet med 2 bachelor uddannelser, hører finansøkonom inde for den?

Evt. prøv at søge kvote 2 først på HA Almen og se hvad der sker.

Du vil hvertfald blive bedre stillet med en finansøkonom-uddannelse, hvis du vil søge ind på HA Almen. Men det virker også lidt spild? Du bruger 3år? på en finansøkonom for at tage 3 år mere med HA Almen. 

Jeg ville personligt, prøve kvote 2 først, hvis det ikke dur, så find noget relevant udelandsophold som styrker din kvote 2 ansøgning næste gang. Du kan se på CBS' hjemmeside, hvad der giver + en kvote 2 ansøgninging. Husk på, at det er forskelligt fra studie til studie, så kig på HA almens side.


Brugbart svar (0)

Svar #2
29. december 2016 af Walras

Har du overvejet at undersøge, om det ikke er muligt at gøre karriere med en finansbachelor (bemærk, at der er forskel på finansbachelor og finansøkonom)? Det er ikke sikkert, at HA Almen nødvendigvis er vejen frem jo.


Skriv et svar til: Optagelse af finansøkonomer på HA Almen på CBS

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.