Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Hvornår skal man klage over SRP karakter?

03. marts 2017 af MalteHF (Slettet)

Hej,

Vil gerne høre hvornår i ville anbefale at klage over ens SRP karakter, syntes jeg har gjordt meget ud af mit projekt og er en smule skuffet over reslutatet...

Det ville være dejligt at høre hvad nogle af jer ville vurdere den til <3

Opgaveformuleringen (som er udarbejdet af vejlederne) lyder som følgende:

- Beskriv hvad der gør at en bil kan betragtes som eksklusiv.

- Udfør en teknologianalyse og foretag en komparativ sammenligning af en valgt eksklusiv bil og en mere ordinær bil.

- Udfør en designanalyse og foretag en komparativ sammenligning af en valgt eksklusiv bil og en mere ordinær bil.

- Diskuter design og teknologi, der gør en bil til en eksklusiv bil.

- Hvordan er perspektiverne for fremtidens eksklusive bil? 

Mvh.  >mig


Brugbart svar (1)

Svar #1
03. marts 2017 af Mathias7878

Har ingen ide om, hvilken karakter du burde få for din SRP. Personligt synes jeg, at det er en dum ide, at skrive jeg, vi eller andre pronomner, dvs. forholde dig subjektivt og derved tilkendegive din egen holdning. F.eks. skriver du: "Jeg tror på at bilklasser overodnet kan deles ind i 3 klasser"

Forstår slet ikke, hvordan du kan "tro" det. Enten deles biler op i tre klasser, ellers gør de ikke. Synes også det er meget punktopstillet, hvilket jeg heller ikke er fan af, da overgangene mellem afsnittene ikke blive så gode - dette er mit synspunkt, du kan måske tænke anderledes omkring det.

Orker ikke at læse hele din opgave, og da du også har skrevet i teknologi og design, som jeg ikke kender til som fag, kan jeg heller ikke vurdere din opgave. Vil dog tro, at din karakter ligger på et 4-tal. Ret mig, hvis jeg tager fejl. 

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. marts 2017 af Mathias7878

For at svare på dit spørgsmål, skal du dog udelukkende klage over din karakter, hvis du selv føler, du er blevet behandlet uretfærdigt. Det er dog en bøvlet proces, og det kræver også, at du har belæg for, hvad du påstår. Dvs. du skal få en anden (f.eks en lærer) til at bedømme din opgave.

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. marts 2017 af Justitia

1) Du og du alene er herre over resultatet (SRP'en). 
2) Det faktum at du synes, du har gjort meget ud af din SRP, ændrer ikke kvaliteten af opgaven. 

Tvivler allerede på baggrund af dette indlæg, at karakteren ikke skulle være berettiget - af flere årsager. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
03. marts 2017 af Justitia

#2 Pjat, det er ikke en del af klageprocessen, at en anden skal bedømme din opgave. Denne bedømmelse som du nævner, har ingen juridisk effekt.

 


Brugbart svar (0)

Svar #5
03. marts 2017 af Mathias7878

Mener bare jeg hart hørt, at hvis man ønsker at klage, skal man have et form for "grundlag". Det vil sige, du skal have en anden lærer til at bedømme din opgave. Hvis de to karakterer ikke stemmer overens, kan du vælge at klage, og måske få muligheden for at få den ombedømt. Dette er noget, jeg har hørt, og er på ingen måde sikker. 

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #7
03. marts 2017 af Justitia

Selvfølgelig skal man have et grundlag. MEN NEJ!!!!!!! Det betyder ikke, at en anden lærer skal bedømme din opgave.......


Brugbart svar (0)

Svar #8
03. marts 2017 af Mathias7878

Det er noteret, Justitia! :)

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #9
03. marts 2017 af Justitia

Selvfølgelig er en lærer ikke forpligtet til at læse en elevs opgave, fordi vedkommende synes den ligger til 10-12. 

I dette konkrete tilfælde foregår det således;

1) Eleven er utilfreds med karakteren. 
2) Såfremt eleven ønsker at klage, så skal vedkommende nøje redegøre (skriftligt), hvorfor den givende karakter er uretfærdig (såfremt vedkommende ikke ønsker at klagen afvises senere i forløbet). Her kan eleven så få hjælp fra andre (intet krav om det skal være en lærer). Hjælp fra tredjemand er frivilligt og kan ikke påduttes nogen.
3) Eleven sender sin klage til uddannelsesinstitutionen, som bedømmer om klagen skal fremmes eller afvises. Dvs. klagerens uddannelsesinstitution bedømmer om, der er hold i klagen eller om denne er grundløs.
 


Skriv et svar til: Hvornår skal man klage over SRP karakter?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.