Matematik

Terminsprøve

17. marts 2017 af Mathias7878 - Niveau: A-niveau

Hey Studieportalen

Jeg skal til terminsprøve i matematik A på torsdag i næste uge. Det her er bare en tanke, og jeg er ikke sikker, men normalt får man jo tildelt tidligere eksamensopgaver, eller sådan er det i hvert fald i andre fag, f.eks. i dansk, som jeg var oppe i sidste uge. Derfor tænker jeg, at det måske kunne være muligt, at jeg ville kunne komme op i de eksamensopgaver, der var sidste år, og derfor kunne lave det hele i forvejen?

Nogen der ved, hvordan det foregår? 

Brugbart svar (0)

Svar #1
18. marts 2017 af MatHFlærer

Ja på min skole hvor jeg arbejder får eleverne gerne eksamensopgaverne fra 2016, men om hvilken en det er, aftaler vi matematiklærere indbyrdes. Sidste år var det maj 2015 og i år kan det være august 2016. Selvfølgelig kan det variere på din skole. Måske bruger de konstant maj eller noget. 

Det vil være snyd at lave hele pivtøjet i forvejen. 

Brugbart svar (0)

Svar #2
18. marts 2017 af Eksperimentalfysikeren

Det er ikke nogen god idé at lave det hele i forvejen. Dels er det snyd og dels giver det en alvorlig risiko for, at din skole går et par år bagud, for netop at stoppe den slags, og så er du helt på bar bund.

Tag de opgavesamlinger, du kan få fat i, vælg opgaver tilfældigt, f.eks ved at trække lod mellem dem, og regn så mange, du kan. Læs det tilhørende stof op, hvis du har problemer med en opgave. Det er den bedste forberedelse, du kan lave. Det giver dig dels en bedre mulighed for en høj karakter, og dels et bedre matematisk grundlag for, hvad du skal senere.

Skriv et svar til: Terminsprøve

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.