Engelsk

Emne til engelsk eksamen? HJÆLP

11. maj 2017 af Dixen01 - Niveau: 9. klasse

Hej

Jeg skal lave en outline i engelsk, hvor overemnet er "Youth culture" ved bare ikke hvad mit emne skal være.Er der nogen som har nogle ideer til hvad det kunne være????


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. maj 2017 af aufdeutsch

A few ideas that just jump to my mind - I'm sure you can add something!

Take A Break From Social Media

Gaming - What's hot, what's not?

Cannabis

ESports vs. Real Sports

Music X Factor

Life As A Youtuber


Brugbart svar (0)

Svar #2
12. maj 2017 af Kitoo (Slettet)

Når du vælger et emne, så kan det være en god idé at vælge et emne, hvor der ligger nogle konflikter i. F.eks. "Take v break from social media", som Aufdeutsch foreslog. Der kan man gå ind og argumentere for og imod brugen af sociale medier og fortælle om afhængighed af sociale medier. Generelt er det en god idé at vælge noget, hvor man kan sammenligne danske og amerikanse/britiske forhold, så det viser, at du har en god forståelse af de engelsktalende lands samfundsforhold. Til sidst vil det være en god idé at komme med en konklusion til sidst. Vi fik af vide i 10. klasse, at vi skulle bygge prøven op således:

1. Understanding (facts, dates, history etc.)

2. Analysis (categorize, question, compare etc.)

3. Evaluate (judge, critique, your final thoughts etc.)

Undervejs skal man altså uddybe mere og mere og efterhånden tage stilling til emnet.

Jeg kommer også lige med nogle forslag:

Gangs - skinheads

Teenage pregnancies

Alcohol and drugs

Cyberbullying

Social media addiction

Dette er blot nogle forslag, men gå efter noget du interesserer dig for. Måske noget som du gør i din fritid?

Håber det var til hjælp!


Svar #3
15. maj 2017 af Dixen01

Mange tak, det var til en stor hjælp!


Skriv et svar til: Emne til engelsk eksamen? HJÆLP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.