Studievalg og videregående studie

Motiveret ansøgning - bioanalytiker

27. august 2017 af aben2 (Slettet)

Hej, 

Leder efter lidt inspiration til hvordan man skriver en motiveret ansøgning til bioanalytikeruddannelsen, da jeg dsv i min gymnasietid ikke havde muligheden for at slutte af med et gennemsnit, der er "krævet" til uddannelsen.

hvis man har en gammel ansøgning, erfaring eller muligheden for at hjælpe mig igennem det ville jeg sætte stor pris på det.


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. august 2017 af dannysannem

Hej

Hvis du har mod på det, så kunne du overveje at tage på Rønde Højskole. Udover at du selvfølgelig får en masse nye venner og oplevelser, så kan du samtidig følge den studieforberedende linje Sygepleje- og medicin. I undervisningen vil dum få en masse inspiration til at skrive din kvote 2 ansøgning ligesom du bliver tilbudt masser af kompetent sparring og vejledning på, det du skriver. Erfaringen viser at vores elever virkelig bliver skarpe på hvad der er godt at have med i ansøgningen - altså hvordan får man bedst muligt præsenteret sig selv ud fra de erfaringer man har gjort sig og med de drømme og foretillinger man har i forhold til uddannelse.

Højskoleopholdet i sig selv er i øvrigt en rigtig god og relevant erfaring at kunne skrive ind i ansøgningen. 

Hvis du har planer om at søge optagelse på bioanalytikeruddannelsen i 2018, kan du nå at være med på vores efterårshold, der har en start 16. september, eller du kan få plads på forårsholdet, der starter i januar.

Er du blevet nysgerrig, kan du kigge ind på www.rondehojskole.dk.

Vil du vide mere kan du chatte med mig på hjemmesiden, eller du kan ringe på 21935680.


Brugbart svar (0)

Svar #2
30. august 2017 af guzbak

Prøv at søge på hjemmesiden for det uddannelsessted du vil søge ind. Ofte skriver de hvad de vægter i kvote 2 ansøgninger.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Motiveret ansøgning - bioanalytiker

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.